eKuljetusyrittäjä

Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
SKAL:n uutishuone -tiedotteet ja lausunnot
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Tukka takana, tie edessä. Jäsenten vinkeillä Kuljetusyrittäjä-lehti löysi nuoria ammattilaisia jakamaan ajatuksiaan alavalinnastaan. Kaikilla matka...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Ennätysmäärä haki opiskelemaan kevään yhteishaussa ja suurin osa jäi paikkaa vaille. Kuljetuspuolelle hakeneilla oli helpompaa, sillä logistiikka ei...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Autoliikenteen Työnantajaliitto ALT ry:ssä asiantuntijana työskentelevä Markus Alopaeus viihtyy työyhteisössään. Työn rikkautta lisää kuljetusalan...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Tavaratilan suuri lastauskapasiteetti ei aina ole ratkaisevin tekijä, kun asiakkaalle tulee yllättävä, välitön varaosan tarve. Paras tapa kuljettaa...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Tulkinnat maamme autoverokäytännöissä mahdollistavat verottomien retkeilyautojen myynnin. Lyhyisiin retkeily- tai työmatkoihin käytettävä ajoneuvo...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Aikoinaan reppumiehet liikkuivat työmaiden mukaan ja asustivat viikot tilapäismajoituksissa erilaisilla kämpissä. Nykyään liikutaan työmaiden ja...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Renaultin D-sarjan jakelukäyttöön tarkoitettu mallisto on jo reilun seitsemän vuoden ikäinen. Mallisto tarjoaa laajan valikoiman lyhyisiin ja...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Käytetyn tavaran kaupassa huomioidaan usein, että tavarassa saattaa olla käytön jälkiä, eikä tavara välttämättä ole uuden veroinen. Tästä syystä...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin määräys erikoiskuljetuksista ja erikoiskuljetusajoneuvoista muuttui 1.6.2020.
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Suomen ilmastostrategian mukaisesti liikenteen päästöt tulee puolittaa vuoteen 2030 mennessä vuoden 2005 päästötasoon nähden. Pitkän aikavälin...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Toiminnanjohtaja Riikka Pakkala Seinäjoelta vastaa Etelä- ja Keski-Pohjamaan sekä Pohjanmaan maakuntien jäsenyrittäjien palvelusta.
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Toimitusjohtaja Iiro Lehtonen pohtii jätelain muutosesityksen vaikutuksia alan yrittäjien toimintaan ja lopulta kuntalaisten kukkaroihin....
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Kati Huhtalan mielestä kuljetusalalla on rajattomasti mahdollisuuksia nuorille. Liika varovaisuus nuorten lähestymisessä on unohdettava ja löydettävä...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Tieliikennelakia muutettiin eräiltä osin niin sanotulla korjauspaketilla ennen uuden tieliikennelain voimaantuloa siten, että paketissa säädetyt...
Kuljetusyrittäjä 3/2020
Mårten Valdén, 63, ja Robert Valdén, 33, ovat kasvattaneet Transport Valdénin ajomääriä asiakkailta tulevien tarpeiden mukaan. Uudelle kalustolle on...
Kuljetusyrittäjä 3/2020
SKAL siirtyi koronamoodiin 12. maaliskuuta, kun julkaisimme ensimmäisen korona-aiheisen uutiskirjeen ja perustimme varautumisryhmän. Se alkoi...
Kuljetusyrittäjä 3/2020
Raakapuukuljetuksia ja monipuolisia lisäpalveluita tarjoavalle Lähivaara Oy:lle, kuten monelle muullekin kuljetusyritykselle markkinatilanne on ollut...
Kuljetusyrittäjä 3/2020
Kuljetusalan kannalta koropandemia on ollut uusien käytäntöjen oppimista, mutta myös vahvaa arvonnousun aikaa. Maanteiden tavaraliikenteen merkitys...
Kuljetusyrittäjä 3/2020
Kun tarvitsen itselleni vieraampaa tietoa, alitajunta piirtää eteeni kasvot. Ne kuuluvat ”työelämäystävälleni”, jolta voisi löytyä seuraava...
Kuljetusyrittäjä 3/2020
Teppo Mikkola aloitti SKAL:n hallituksessa vuonna 1990 keskellä syvintä lamaa. Hänen hallitustyöskentelynsä aikana yrittäjät ovat kulkeneet läpi...

I samarbete för våra medlem: