eKuljetusyrittäjä

Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Talvi on ruuhka-aikaa Väylävirastossa maanteiden hoidossa. Noin 50–60 prosenttia maanteiden hoitourakoista on talvihoitoa, kertoo Väyläviraston...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Nopeasti lisääntyvä elintarvikkeiden kotiinkuljetus vaatii oikean työkalun. Mikäli kuljetus suoritetaan autolla, pitää ottaa huomioon monta asiaa....
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Autonvalmistajilla on omat luottoyrityksensä, jotka saavat rakentaa valmistajan tuotteista erilaisiin käyttöalueisiin soveltuvia versioita niin, että...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Ylijohtaja Jaakko Ylinampa Lapin ELY-keskuksesta on rauhallinen ongelmanratkaisija, jonka mieltä lämmittävät alaisten ja yrittäjien onnistumiset ja...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Lakeihin ja asetuksiin kirjoitetaan toisinaan siirtymäaikoja, jolloin säädökset eivät tule kerralla voimaan. Siirtymäaikojen tarkoitus on pehmentää...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Kuljetus Timo Åberg Oy:n yrittäjäpariskunnalle yrittäjyys on elämäntapa: molemmat ovat yrittäjäperheen kasvatteja. Yhden ajoneuvon yrityksestä on 35...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Syyskuussa toimitusjohtajaksi nimitetty Suvi Widgrén johtaa Rekka Group Oy:tä määrätietoisesti ja kunnianhimoisesti. Vuonna 2021 hän määritteli...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Toista kertaa järjestetty SKAL Forum kokosi yhteen noin 150 kuljetusalan ammattilaista ja liikenteen vaikuttajaa. Tapahtuma alkoi järjestökurssilla...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Tänä vuonna on juhlittu merkittävien jäsenjärjestöjemme tasakymppisiä ja sehän sopii, sillä tämä pimeä vuodenaika suorastaan huutaa juhlia. Iloista...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Olen toiminut SKALin toimitusjohtajana vuoden päivät. Viime aikoina olen pohtinut mitä vuoteen on mahtunut. Työ on ollut mielekästä, vaikka olemme...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Euroopan komissio julkaisi työohjelmansa vuodelle 2023. Ohjelman tavoitteena on nimensä mukaisesti huolehtia, että unioni seisoo lujana ja...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Energiamurroksesta, vähähiilisestä yhteiskunnasta ja siirtymästä kohti fossiilitonta energiaa puhutaan kaikkialla. Ajoneuvovalmistajat esittelevät...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Kustannusten nousu haastoi kuljetusyrityksiä vuoden 2022 aikana. Venäjän hyökkäys Ukrainaan ja siihen liittyvät pakotetoimet nostivat polttoaineen...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Yli kymmenen vuotta sitten, syyskuussa 2011 SKAL esitti eduskunnan valtiovarainvaliokunnalle polttoaineveron palautusjärjestelmää ammattiliikenteelle...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Tavaraliikenteen ajankohtaispäivä kokosi virastojen ja järjestöjen asiantuntijoita keskustelemaan alan kiinnostavimmista teemoista. Päivän aikana...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Sivupeilit ovat olleet kuorma-autojen varusteena jo niiden historian alkuaikoina. Peilien näkymäalueet ovat parantuneet huomattavasti kohentaen...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Koulutus antaa hyvässä mielessä kilpailuetua paitsi yksilölle myös yhteisölle. Kuljetusalalla opiskelijat näkevät nykyisin liian harvoin niin...
Kuljetusyrittäjä /2022
Väkevä, korkeavääntöinen moottori ei ole itsestäänselvyys. Pohjoismaiset olosuhteet maanosan korkeimmilla kokonaismassoilla vaativat reilut eväät....
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Raskaaseen maansiirtoon ja puunajoon soveltuva Ivecon T-Way-mallisto on pikkuhiljaa tulossa tutuksi myös maamme kinttupoluilla. Viime vuonna esitelty...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Se on iso, toimintakykyinen, muttei pelottava. Sillä pääsee kovassa kuormassa ylös sellaisia mäkiä, joita ei maassamme ole monta. Yksityiskohdat ovat...

I samarbete för våra medlemmar: