Lehtiarkisto

Lehtiarkisto

Kuljetusyrittäjä 4/2022
Viisi mukavaa istuinpaikkaa, autoveroton, ei tarvetta ajopäiväkirjalle, pieni käyttövero, alle 90 euroa vuosi. Perään saa kytkeä 3 500 kiloisen...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Vianorilla on tarjolla uusi sopimusmalli kuljetusyrittäjille. Sopimus laaditaan yrittäjän omat tarpeet huomioiden ja nimetään tavoitteet yhteisesti....
Kuljetusyrittäjä 4/2022
SKAL nuorten verkoston historiallinen ensimmäinen tapaaminen järjestettiin Power Truck Show’n yhteydessä 12. elokuuta Härmässä. Tapaamisessa oli...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Tiesitkö, että routaisille teillämme levitettävän päällysteen keskimääräinen paksuus on noin neljä senttiä? Tämän tapaista bitumikerrosta pystytään...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Brysselin koneisto on käynnistymässä kesälomien jälkeen. EU-edunvalvontatoimistomme FinMobilityn väki kuvaa syksyä haastavaksi. Kaikilla on...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Latauspaikkojen riittävyys ja liikkumisen luonne mahdollistaa sähkökäyttöisen, pienen pakettiauton hyödyntämisen tavarankuljetuksiin myös...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Kuljetusyrittäjät tietävät omakohtaisesti, millainen merkitys SKALin ajamalla jakeluvelvoitteen alentamisella on ollut päättyvänä kesänä. Dieselin...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Käyttövoimatarroja on kiinnitetty Suomessa parin vuoden ajan joukkoliikenteen, raskaan kaluston ja pelastustoimen ajoneuvoihin maailmanlaajuisen CTIF...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Johtaja Petri Murto vastaa SKALin asiantuntijapalveluista ja SKAL Kustannus Oy:n liiketoiminnasta. Työhön kuuluu myös paljon kuljetusyrittäjien...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Pari vuotta sitten esitelty MAN TGX -mallisto on alkanut yleistymään maamme väylillä. Maahantuojan ennakkoluuloton asenne muokata keskieurooppalaisen...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
SKAL on ajanut ammattidieseljärjestelmää kuljetusalalle jo vuosia. Viime talvena lisäsimme kierroksia ja tammikuussa tulimme näyttävästi ulos...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Power Truck Show kokosi kuljetusalan kansan 12.–13. elokuuta nauttimaan kesäkauden parhaista tunnelmista. Kävijämäärä oli ennätykselliset 32 000 ja...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Itä-Uudenmaan poliisilaitos ja Liikenneturva kutsuivat toimittajia ja kuntavaikuttajia tutustumaan poliisin liikennevalvontatyöhön ja uusimpiin...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
VTT:n liikennetutkimuksen johtaja Ari Aalto peräänkuuluttaa jatkuvaa kehitystä. VTT tekee merkittävää teoreettista ja kokeellista tutkimus- ja...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Tilanne tiestöllä on hälyttävä - tiestön korjausvelan kasvu on pysäytettävä, sanoo toimitusjohtaja Anssi Kujala.
Kuljetusyrittäjä 4/2022
SKALin ydintehtävänä on puolustaa kuljetusalaa kohtuuttomilta kustannusnousuilta, jotka rapauttavat kannattavuutta ja investointikykyä. Tänä vuonna...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Avolavainen pakettiauto on ollut jo pitkään suosittu perustyökalu. Sillä onnistuu monenlainen tavarankuljetus helposti ja vaivattomasti. Nyt...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
KVL-Tekniikka Oy aloitti toimintansa energiarakentajana. Nyt kolmekymppisen konsernin toimintaan kuuluvat myös infrarakentaminen,...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Yrittäjä Jussi Hulkkonen haluaa teille enemmän taukopaikkoja ja niille pidempiä aukioloaikoja. Hän myös toivoo tienpitoon lisää rahaa ja ulkomaisten...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Puun arvo vain kasvaa. Metsien huminasta syntyvien elinkeinojen arvo on 32 miljardin euron luokkaa vuodessa. Maanteitse liikkuu noin 65 miljoonaa...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Hiab Suomen puutavaranosturimyyjä Hannu Iivanainen tuntee nosturikaupan ylä- ja alamäet. Hyväntuulinen Hannu on saanut asiakkaista erinomaisia...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Olemme pitäneet EU:n FF55-lakipakettia esillä siitä asti, kun sen ensimmäiset luonnokset saatiin nähtäväksi. Pakettiin liittyvien lakialoitteiden...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Suomi on monin tavoin erilainen ja jakautunutkin. Yhden jaon voi tehdä liikenteen ja kilpailukykymme puolustajiin ja vastustajiin.
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Viime aikojen ikävät tapahtumat lähialueillamme ovat nostaneet energian hintaa ja saaneet ihmiset huolestumaan sen riittävyydestä. Erilaiset...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Raakapuukuljetukset Suomessa ovat taas kasvussa, mutta ne vaativat erityisosaamista ja siksi ala kaipaa lisää kuljettajia. Heikki Tukiainen Oy:ssä...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Sähkökäyttöisen vähäpäästöisen kuljetuskaluston määrä lisääntyy vauhdilla. Kaluston hankintakulujen jakamisesta liikennöitsijän, yhteiskunnan ja...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Yrittäjä on usein niin sitoutunut yritykseensä, että omasta itsestä huolehtiminen unohtuu. Kuitenkin hyvä terveys ja työkyky, riittävä työstä...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Hollantilaiset ovat liikkuvaa väkeä. Maan sijainti Euroopan keskipisteessä mahdollistaa heille vapaan kulun mihin suuntaan tahansa. Myös länteen,...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Puunkuljetus on saanut Jarkko Vesalan kunnioittamaan suomalaista metsää. Kolmannen polven kuljetusyrittäjä huolehtii työntekijöistään ja kertoo...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Jälleennäkemisen iloa pulppuavat ihmiset loivat mahtavan tunnelman Kuljetusyrittäjäpäiville Turussa 10.–11. kesäkuuta. Liittokokouksessa valittiin...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Järjestelmäasiantuntija Mika Anttila vastaa SKALin toimivasta verkkoympäristöstä, tietoteknisten laitteiden hankinnoista ja hybridimalliseksi...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
SKAL julkaisi kesäkuussa liittokokouksen kynnyksellä tavoiteohjelmansa lähivuosille. Se kokoaa yhteen ajamamme asiat ja perustelut niiden takana....
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Mika Karjalaisen ja yhteistyökavereiden kalusto on tehokkaassa käytössä. Sillä vältetään vajaat kuormat ja turhat kilometrit. Samalla myös luonto...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Viking Linen uusi Glory aloitti Turku–Maarianhamina–Tukholma välisen liikenteen 1. maaliskuuta. Ennen neitsytmatkaa rahtijohtaja Harri Tamminen...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Asiantuntijatyössään konsulttiyrityksessä Jarkko Rantala tekee laajapohjaista herättämässä keskustelua – mielellään uusista näkökulmista.
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Reilut 70 vuotta sitten esitellyn Volkswagen Transporterin perinteet näkyvät selvästi uudessa Volkswagen Multivanissa. Tilojen käytettävyys ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Roomaa ei rakennettu päivässä. Tämä pätee myös lainsäädäntöön. Poliittisesta päätöksestä menee yleensä aina useita kuukausia, joskus jopa vuosia,...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKAL järjesti Kuljetuskuutiossa Helsingissä 27. huhtikuuta seminaarin, jossa pohdittiin, miten Suomi pystyy vastaamaan kilpailukykyisesti EU:n...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Käsitys todellisuudesta muuttui 24. helmikuuta. Alkujärkytyksen laannuttua on käynyt ilmeiseksi, mihin kaikkeen arjessamme sota Euroopassa vaikuttaa...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
KTK Johdon päivä pidettiin 18.3.2022 Sokos Hotel Tripla Pasilassa Helsingissä. Tilaisuus keräsi koolle nelisenkymmentä kuljetustilauskeskusten...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin vaikuttamistyötä koko talvikauden on määrittänyt dieselin hinta. Joulukuussa olimme torjumassa energiaverodirektiivin ehdotusta bensiinin ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Joskus tulee tarve poiketa valtatieltä kapeille metsäpoluille. Mitä huonommaksi polku menee, sitä enemmän vaaditaan kulkuneuvolta. Iveco Daily 4x4...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin henkilökunta jalkautui torstaina 17.3. kuljetusyrityksiin ympäri Suomea kuulemaan alan tilannetta. Kiitos kaikille yrityksille, joissa saimme...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Tapahtumakoordinaattori Sanna Hämäläinen tuottaa SKAL ry:n ja SKAL Kustannus Oy:n valtakunnalliset tilaisuudet webinaareista livetapahtumiin.
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Vanha sanonta ”yhdessä olemme enemmän” on harvinaisen osuva juuri tässä ajassa. Olemme kaikki vaikean kustannuskriisin äärellä ja energiamurroksen...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Oululainen Hauru on kehittänyt Suomessa ainutlaatuisia älykkäitä jätehuoltopalveluita, jotka soveltuvat kaikille jäte- ja hyötyjakeille. Taloyhtiöt...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin EU-vaikuttamisohjelma on valmistunut. Koska noin 70 prosenttia kuljetusalaa sitovista laeista säädetään EU-tasolla, pidämme tärkeänä esitellä...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Mervi Nykänen teki ylemmän ammattikorkeakoulun lopputyönä kuljetusyrityksessä työhyvinvoinnista ja työssäjaksamisesta kyselytutkimuksen. Vastausten...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Raketin lailla nouseva polttoaineen hinta on pistänyt miettimään keinoja, kuinka kustannuksia voisi saada alas, jotta rahdista saatavasta...

I samarbete för våra medlemmar: