Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Valtoset Tammelasta uskovat sopeutujien pärjäävän kuljetusalalla. Positiivisuus ja johtamistaitojen kehittäminen tukevat onnistumisen mahdollisuuksia.
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Europarlamenttivaalien ehdokasasettelu vahvistettiin 25.4. ja ennakkoäänestys käynnistyy 15. toukokuuta. Varsinainen vaalipäivä on 26.5. SKAL pitää...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Eduskuntavaalien tulosten selvittyä 40 edustajapaikkaa saanut SDP ryhtyi tunnustelemaan hallituspohjaa. Seuraavien puolueiden ero demareihin jäi...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Viisi vuotta sitten Euroopan parlamenttiin pyrkivät entinen ja nykyinen liikenneministeri. Merja Kyllönen ja Henna Virkkunen lupasivat tuolloin...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Tammikuun lopulla astuivat voimaan uudet ajoneuvoyhdistelmien mittamuutokset. Pisimpien yhdistelmien sallitut mitat kasvoivat jopa 34,5 metrin...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Viime vuonna aloitettiin MAN TGE -pakettiautomalliston maahantuonti Suomeen. Runsaasti erilaisia vaihtoehtoja sisältävän malliston lippulaivana ovat...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Jakeluautonkuljettajan työpäivän aikana tavara saa kyytiä, lastaus- ja purkupaikat vaihtuvat vauhdilla ja kuljettajan fysiikka on kovilla. Toistuvat...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Tuliko lasku, vaikket ollut tilannut mitään? Eikö tilauksen sisältö tai lopullinen hinta vastannut sitä, mitä odotit? Tässä sinulle vinkkejä, kuinka...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Miten uusiutuvista raaka-aineista valmistetaan dieseliä ja mikä tehtävä sillä voisi olla maanteiden tavaraliikenteessä päästöjen vastaisessa...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
SKAL:n toiminta EU:ssa on ollut tuloksekasta ja olemme osoittaneet, että huomisen tiennäyttäjät eivät ole tuppisuita. Toukokuun parlamenttivaalissa...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Lapin yliopiston kasvatustieteen professori Satu Uusiautti on tutkinut menestystä yli 15 vuoden ajan. Hän tarkastelee menestystä laajasti ihmisen...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Perinteiset menestyksen mittarit ovat kannattavuus ja yrityskoon kasvattaminen. Professori Satu Uusiautti on tutkinut menestystä ilmiönä pitkään ja...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Menestys ei ole kerrasta saavutettu etu, vaan sitä joutuu työstämään jatkuvasti. Kyky sietää vastoinkäymisiä ja palautua niistä auttavat ihmistä...
Kuljetusyrittäjä 3/2019
Powder-Trans on kasvanut yhden miehen yrityksestä kokonaisvaltaiseksi logistiikkayhtiöksi. Blomqvistien perheyritys on panostanut vuosien varrella...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
SKAL:n kummiyrittäjät ovat kuljetusyrittäjien asialla jo kolmatta hallituskautta. Kummiyrittäjien tärkein tehtävä on välittää kansanedustajalle...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Nastolalaisessa Salon perheyrityksessä vanhemmat ovat vetäytymässä päivittäisestä työstä ja antavat vetovastuuta lapsilleen. Uusi sukupolvi etsii...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
E. Kannonlahti Oy:n keltaiset autot kuljettavat raakapuuta ja maa-aineksia Etelä-Pohjanmaalla, Pirkanmaalla ja Satakunnassa. Keväällä osa kalustosta...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Eduskunta ei säädä lakia raskaiden kuorma-autojen tienkäyttöverosta eli niin sanotusta vinjetistä. Eduskunnan käsittelyssä olevan hallituksen...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Suomi ratifioi eCMR-lisäpöytäkirjan 11.1.2019 ja YK on hyväksynyt ratifioinnin. Traficomin johtava asiantuntija Mikko Västilä toimii asian Suomen...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Teimme vaalifilmin, jonka voisi kiteyttää sanaan "routakuoppa". Filmitähtemme ovat maanteiden tehokäyttäjiä, naisia ja miehiä, jotka...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: