Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Huoltovarmuuskeskuksen Maakuljetuspoolin valmiuspäällikkö Lasse Otranen jäi lokakuun lopussa eläkkeelle. Hän ehti opettaa 11 vuoden aikana...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Liikenne- ja viestintäministeriön verkko-osaston osastopäällikkö, ylijohtaja Sabina Lindström on kokenut neuvottelija ja ratkaisujen etsijä.
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Jätehuolto M. Helistölä Oy on kasvanut yhden miehen sivutyöstä uusia innovaatioita hyödyntäväksi jätealan edelläkävijäksi. Helistölöille yrittäjyys...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Kukkulan kuninkaan tittelistä on väännetty kättä vuosikymmeniä. Perinteisesti pohjoismaalaiset kuormaauton valmistajat ovat hallinneet titteliä...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Työergonomia on osa pohjoismaista työkulttuuria. Skandinaavinen autoteollisuus on tehnyt vuosikymmeniä töitä parantaakseen kuljettajan...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
EU:n lähes 20 vuotta vanhassa romuajoneuvodirektiivissä on monia ongelmia. Nyt EU-tasolla suunnitellaan direktiivin uudistamista kiertotalousmallin...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Esittelimme asetusehdotuksen pituuksien ja kokonaispainojen kasvattamiseksi ja sen todennäköisen aikataulun syyskuun Kuljetusyrittäjässä. Esitetty...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Ilmarisen eläkevakuutusjohtaja Tiina Nurmi kertoo, millaisia palkan ulkopuolisia kustannuksia työntekijän palkkaaminen tarkoittaa työnantajan...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Hyötypaperi Oy on ympäristöalan palveluyhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia kierrätysratkaisuja. Se on myös osa Paperinkeräys-...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Matka vinjetin käyttöönottoon on ollut pitkä, mutta kaikesta huolimatta nyt ollaan loppusuoralla. Toivomme SKAL:ssa, että lakiluonnos käytettäisiin...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Kuorma-autoliikenteen Volvo Säätiön rahoittaman Tulevaisuuden tähdet -koulutusohjelman ensimmäinen opintomatka tehtiin Ruotsin Göteborgiin. Neljättä...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Monet kuljetusyritykset ovat vahvoja lenkkejä kiertotaloudessa. Oli taustalla ideologia tai bisnes, yritysten ympäristövalinnat ovat yhteinen etumme...
Kuljetusyrittäjä 6/2018
Tuomas Kulola vastaa kolmesta myyntitiimistä ja asiakaspalvelusta Nesteen Marketing & Services -liiketoimintayksikössä.
Kuljetusyrittäjä 6/2018
Miksi SKAL Kuljetusbarometrin kannattavuusviisarit pysyvät alavireessä, vaikka on korkean kysynnän jakso ja pulaa tekijöistä? SKAL ja Kuorma-...
Kuljetusyrittäjä 6/2018
Ala-Saksin pääkaupungissa Hannoverissa kahden vuoden välein järjestettävillä raskaan kaluston messuilla on aina vipinää. Nyt IAA 2018 -messujen...
Kuljetusyrittäjä 6/2018
Eduskunta hyväksyi uuden tieliikennelain 26.6.2018 ja uusi laki astuu voimaan 1.6.2020. Uudistuvan lain myötä muuttuvat myös eräät raskaan liikenteen...
Kuljetusyrittäjä 6/2018
Legendaarinen Hesari-toimittaja, nyt jo edesmennyt Ilkka Malmberg, matkasi aikoinaan kiukkuisen rekkakuskin kyydissä Pohjois-Saksasta Espanjaan....
Kuljetusyrittäjä 6/2018
Elo-syykuun vaihteessa Jämsän ammattiopiston metsäoppilaitoksen ympäristössä oli vilskettä, kun yli 400 näytteilleasettajaa esitteli FinnMetkossa...
Kuljetusyrittäjä 6/2018
Puunkuormauskilpailu huipentui FinnMetkossa upeisiin loppuotteluihin. Kokenut Pekka Villman voitti miesten mestaruuden ajalla 6.51. Ensimmäisen...
Kuljetusyrittäjä 6/2018
Kansainvälisen liikenteen vetoauton suunnittelu ei ole yksinkertainen asia. Riittävän pitkä toimintasäde, kuljettajan mahdollisuus ohjaamossa...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: