Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Hiab Suomen puutavaranosturimyyjä Hannu Iivanainen tuntee nosturikaupan ylä- ja alamäet. Hyväntuulinen Hannu on saanut asiakkaista erinomaisia...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Järjestelmäasiantuntija Mika Anttila vastaa SKALin toimivasta verkkoympäristöstä, tietoteknisten laitteiden hankinnoista ja hybridimalliseksi...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Hollantilaiset ovat liikkuvaa väkeä. Maan sijainti Euroopan keskipisteessä mahdollistaa heille vapaan kulun mihin suuntaan tahansa. Myös länteen,...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Sähkökäyttöisen vähäpäästöisen kuljetuskaluston määrä lisääntyy vauhdilla. Kaluston hankintakulujen jakamisesta liikennöitsijän, yhteiskunnan ja...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Viime aikojen ikävät tapahtumat lähialueillamme ovat nostaneet energian hintaa ja saaneet ihmiset huolestumaan sen riittävyydestä. Erilaiset...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Olemme pitäneet EU:n FF55-lakipakettia esillä siitä asti, kun sen ensimmäiset luonnokset saatiin nähtäväksi. Pakettiin liittyvien lakialoitteiden...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
SKAL julkaisi kesäkuussa liittokokouksen kynnyksellä tavoiteohjelmansa lähivuosille. Se kokoaa yhteen ajamamme asiat ja perustelut niiden takana....
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Puunkuljetus on saanut Jarkko Vesalan kunnioittamaan suomalaista metsää. Kolmannen polven kuljetusyrittäjä huolehtii työntekijöistään ja kertoo...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Vanha sanonta ”yhdessä olemme enemmän” on harvinaisen osuva juuri tässä ajassa. Olemme kaikki vaikean kustannuskriisin äärellä ja energiamurroksen...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Raakapuukuljetukset Suomessa ovat taas kasvussa, mutta ne vaativat erityisosaamista ja siksi ala kaipaa lisää kuljettajia. Heikki Tukiainen Oy:ssä...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Suomi on monin tavoin erilainen ja jakautunutkin. Yhden jaon voi tehdä liikenteen ja kilpailukykymme puolustajiin ja vastustajiin.
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Puun arvo vain kasvaa. Metsien huminasta syntyvien elinkeinojen arvo on 32 miljardin euron luokkaa vuodessa. Maanteitse liikkuu noin 65 miljoonaa...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Jälleennäkemisen iloa pulppuavat ihmiset loivat mahtavan tunnelman Kuljetusyrittäjäpäiville Turussa 10.–11. kesäkuuta. Liittokokouksessa valittiin...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Yrittäjä on usein niin sitoutunut yritykseensä, että omasta itsestä huolehtiminen unohtuu. Kuitenkin hyvä terveys ja työkyky, riittävä työstä...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Joskus tulee tarve poiketa valtatieltä kapeille metsäpoluille. Mitä huonommaksi polku menee, sitä enemmän vaaditaan kulkuneuvolta. Iveco Daily 4x4...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKAL järjesti Kuljetuskuutiossa Helsingissä 27. huhtikuuta seminaarin, jossa pohdittiin, miten Suomi pystyy vastaamaan kilpailukykyisesti EU:n...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Asiantuntijatyössään konsulttiyrityksessä Jarkko Rantala tekee laajapohjaista herättämässä keskustelua – mielellään uusista näkökulmista.
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Uusi SKAL Nuorten yrittäjien verkosto aloittaa toimintansa ensi kesänä. Verkostoon ovat tervetulleita SKALin jäsenyrityksissä työskentelevät noin 18–...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin EU-vaikuttamisohjelma on valmistunut. Koska noin 70 prosenttia kuljetusalaa sitovista laeista säädetään EU-tasolla, pidämme tärkeänä esitellä...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin henkilökunta jalkautui torstaina 17.3. kuljetusyrityksiin ympäri Suomea kuulemaan alan tilannetta. Kiitos kaikille yrityksille, joissa saimme...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: