Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä /2018
Kevät kurkkii jo nurkan takana sulattaen viimeisiä kinoksia. Lämpenevistä ilmoista huolimatta talvi on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen erityisesti...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Helmi Sihvonen oli mukana Tulevaisuuden tähdet -ohjelmassa vuosina 2012–2013. Tuolloin Helmi oli hoito- ja opintovapaalla työstään DB Schenkerillä....
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Volvo Groupilla on tarjota laaja moottorivalikoima tehtaidensa valmistuslinjoilta. Moottoreita löytyy aina 5-litraisesta suorasta nelosesta 16-...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Tamperelaiset 28-vuotiaat kaverukset Veera Kankaanpää ja Juha Kivistö valmistautuvat kuljetusyrittäjyyteen. Takana on riittävästi kilometrejä ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Talvi 2018 tullaan varmasti muistamaan erittäin vaihtelevista keliolosuhteista. Tienhoidon taso on saanut valtakunnallisesti kritiikkiä. Päivä...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Toimiiko yrityksesi paikoissa, joissa toimii samanaikaisesti muitakin yrittäjiä tai yrityksiä tai käyvätkö työntekijäsi työtehtävissään paikoissa,...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Kuten SKAL Kuljetusbarometrissa kerroitte, kuljettajapula on tosiasia – eikä pelkästään Suomessa! Vain 2 % ammattikuljettajista on alle 25-vuotiaita...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Käsite ”Badge engineering” tuli tutuksi kuusikymmentäluvun automiehille. Sillä tarkoitetaan saman korimallin eri tavalla varusteltujen auton...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Osmo Kananen ajaa Itä-Suomen vaaramaisemista raakapuuta kaupungin valoihin tehtaille. Määrätietoinen nuori yrittäjä tietää olevansa omalla alallaan.
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Liikenne- ja viestintäministeriön hanke raskaan kaluston mittojen ja massojen kehittämiseksi etenee. Hankkeen pontimena ovat loppuvuonna 2013...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Lauhasta pakkaseen vaihtelevat talvikelit vaarantavat kuljetukset ja aiheuttavat päänvaivaa tienpitäjälle. Lisärahoitus talvitienhoitoon ja...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Vuosi 2017 oli maassamme liikenneturvallisuuden kannalta huippuvuosi. Tieliikenteen onnettomuuksissa menehtyi vähemmän ihmisiä kuin koko...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Hankkimalla vuonna 2018 uusia jäseniä SKAL:lle saat jäsenhankkijana itsellesi palkkion ja autat paikallisyhdistystäsi hankkimaan kenties...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Älyliikenteen grand old man lupaa, että kuljettajan kontrolli ajoneuvossa ja yrittäjän kontrolli kuljetuksen tiedoista säilyvät tulevaisuudessa.
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Scanian perinteinen talvikoeajotapahtuma paremmin talviurheilukeskuksena tunnetussa Norjan Trysilissä tarjosi runsaiden lumisateiden lisäksi...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Niin saatiin Suomelle presidentti seuraavaksi kuudeksi vuodeksi! Oli mielenkiintoista, että presidentinvaalien maakuntakohtaiset tulostiedotteet...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Hollantilaiset ovat mukavia, sopivasti hiukan vanhanaikaisia, leppoisia hyvähenkisiä kansanmiehiä, jotka ovat tottuneet reissaamaan. Aivan kuten...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Kuljetusyritysten toimeksiantajat kieltäytyvät toisinaan maksamasta kymmenienkin tuhansien eurojen suuruisia kuljetussopimuksiin perustuvia laskuja...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Esitimme Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy:n tutkijaprofessorina toimineelle Nils-Olof Nylundille kysymyksiä maanteiden tavaraliikenteen...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: