Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.

Scanian Kapteeni Koukku

Varsinkin pääkaupunkiseudulla vaihtolavalaitteilla varustettu kuorma-auto on todistanut olevansa kelpo työkalu useisiin kohteisiin. Työkalu voi olla myös näyttävä.

Kirjoittaja: Sakari Kokkonen

Kuljetusyrittäjä 6/2021

Scanian maahantuonti on varustellut uudesta esittelyautostaan moneen työhön soveltuvan, näyttelykelpoisen ajokin. 660-hevosvoimaisella V8-moottorilla jylläävä, 3 950 mm perusakselivälin omaava neliakselinen kuorma-auto on hyvin varustettu. Sen päällirakenteeksi on asennettu 24 tonnin Multilift Ultima -koukkulaite. Harkiten valikoiduilla lisävarusteilla kuten työvaloilla, erilaisilla varustelaatikoilla ja ohjaamon sisäistä sekä ulkoista ilmettä korostavilla varusteilla on saatu aikaan hieno kokonaisuus. Tyylikäs  mustavalkoista teemaa korostava teippaus tukee hienosti kokonaisuutta.

Auton päällirakenne, varustelu sekä ohjaamon teippaus on rakennettu maahantuojan toimesta jo ennen auton luovutusta. Scanian Hämeenlinnan toimipisteeseen keskitetyt päällirakenneasennukset ja maahantuojan omien huoltopisteiden suorittamat asennukset varmistavat toimivan auton, joka voidaan laittaa suoraan työhön.

Ohjaamon mustavalkoinen tyyli sopii mainiosti kuorma-autoon, joka operoi kaupungeissa ja työmailla. Harkitusti suoritetut lisälaiteasennukset ja laitteiden käyttölaitteiden ergonominen sijoitus takaavat huolettoman työympäristön, tällä on mukavaa tehdä työtä.

Valmiiksi ennen käyttöönottoa varusteltu kuorma-auto on paitsi hyvännäköinen myös huoleton käyttää, koska laiteasennukset on tehty tehtaan ohjeistuksien mukaan. Komponenttien tarvitsemat yhteen liittämiset eri ohjausyksiköiden välille vaativat pätevän ja auton tietokonejärjestelmän tuntevan asentajan. Maahantuojalla on tarjolla tähän sekä asentaja että tarvittavat työkalut.

Scania R 660 B8x4*4NB

Moottori: 660hp DC16 122
Vaihteisto: G33CM, ED voimanotto (moottori) ED160P
Akseliväli: 3 950 mm
Hidastintyyppi: R4700D
Akselivälitys: RB662+R660 (puikkoperät)
Ohjaamon tyyppi: CR20H
Varustelu: Multilift ULTIMA ULT24SL.61 -koukkulaite 24 t
Lavastandardi: SFS (tartuntakorkeus 1 570 mm ja tunnelikorkeus 125 mm)
Lavapituus: 4,9– 7,1 m

Yara

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: