Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.

Lehtiarkisto

Kuljetusyrittäjä 4/2018
Maantieliikenteen sääntely-ympäristö mullistuu lähivuosina. Sitä ennen kymmenistä lakiesityksistä on kuitenkin löydettävä yhteisymmärrys EU-tasolla....
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Uudenkaupungin Valmet Automotive -tehtaan menestys on siivittänyt myös Heikolan Kuljetus Oy:n liiketoiminnan hyvään kasvuvauhtiin. Yhteistyössä DSV...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
BPW Kraatz Oy:n toimitusjohtaja Henrik Danielsson arvostaa perhevetoisen BPW-konsernin periaatteita.
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Kuten edellisessä Kuljetusyrittäjässä kerroimme, puoliperävaunuyhdistelmien pituuksia ja kokonaismassoja sekä kuorma-autojen ja kaikkien...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Naisten osuus maantiekuljetusalalla on yhä sormilla laskettavan pieni. Helppoja ratkaisuja tasa-arvon kohentamiseksi ei ole, mutta tarvittavat...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Kiristyvien päästömääräysten ja erinäisten päästöskandaalien myötä dieselmoottorin kuolemaa on julistettu viimeisten vuosien aikana laajasti. Asia...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Juuri ennen Vappua järjestettiin SKAL:n kaukalopalloturnaus Nokialla. Mukana olleet saivat omakohtaisesti kokea, kuinka SKAL:n jäsenyys tarjoaa...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Tietyissä tapauksissa osakeyhtiön osakkeiden päätymistä uusille tai tuntemattomille osakkeenomistajille halutaan rajoittaa. Usein esimerkiksi...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Kolmekymmentä vuotta kuljetusyrittäjänä ovat olleet Magnus Ekille sekä monipuolista asiakaspalvelua että stressaavaa toimeentulosta kamppailua....
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Sopivan työkalun löytäminen ei ole aina helppoa. Kuljetustehtävä ei onnistu välttämättä suoraan autokaupasta noudetulla ajokilla. Onneksi löytyy...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Mitä yhteistä on Grand Designs -talonrakennusrealityllä ja raskaan liikenteen HCT-yhdistelmäkokeiluilla? Pääkkärissäni maalailen näiltä tiimoilta ja...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Ranskalaisista voi saada mielleyhtymän, että ne polttelevat terassilla savukkeita ja hörppivät tilkan punaviiniä katuvilinää katsellen. Toisaalla...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Osmo Kananen ajaa Itä-Suomen vaaramaisemista raakapuuta kaupungin valoihin tehtaille. Määrätietoinen nuori yrittäjä tietää olevansa omalla alallaan.
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Tamperelaiset 28-vuotiaat kaverukset Veera Kankaanpää ja Juha Kivistö valmistautuvat kuljetusyrittäjyyteen. Takana on riittävästi kilometrejä ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Toimiiko yrityksesi paikoissa, joissa toimii samanaikaisesti muitakin yrittäjiä tai yrityksiä tai käyvätkö työntekijäsi työtehtävissään paikoissa,...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Volvo Groupilla on tarjota laaja moottorivalikoima tehtaidensa valmistuslinjoilta. Moottoreita löytyy aina 5-litraisesta suorasta nelosesta 16-...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Käsite ”Badge engineering” tuli tutuksi kuusikymmentäluvun automiehille. Sillä tarkoitetaan saman korimallin eri tavalla varusteltujen auton...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Helmi Sihvonen oli mukana Tulevaisuuden tähdet -ohjelmassa vuosina 2012–2013. Tuolloin Helmi oli hoito- ja opintovapaalla työstään DB Schenkerillä....
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Talvi 2018 tullaan varmasti muistamaan erittäin vaihtelevista keliolosuhteista. Tienhoidon taso on saanut valtakunnallisesti kritiikkiä. Päivä...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Kuten SKAL Kuljetusbarometrissa kerroitte, kuljettajapula on tosiasia – eikä pelkästään Suomessa! Vain 2 % ammattikuljettajista on alle 25-vuotiaita...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Liikenne- ja viestintäministeriön hanke raskaan kaluston mittojen ja massojen kehittämiseksi etenee. Hankkeen pontimena ovat loppuvuonna 2013...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Kuljetusyritysten toimeksiantajat kieltäytyvät toisinaan maksamasta kymmenienkin tuhansien eurojen suuruisia kuljetussopimuksiin perustuvia laskuja...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Hankkimalla vuonna 2018 uusia jäseniä SKAL:lle saat jäsenhankkijana itsellesi palkkion ja autat paikallisyhdistystäsi hankkimaan kenties...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Hollantilaiset ovat mukavia, sopivasti hiukan vanhanaikaisia, leppoisia hyvähenkisiä kansanmiehiä, jotka ovat tottuneet reissaamaan. Aivan kuten...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Vuosi 2017 oli maassamme liikenneturvallisuuden kannalta huippuvuosi. Tieliikenteen onnettomuuksissa menehtyi vähemmän ihmisiä kuin koko...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Sami Mäkinen luottaa yrityksensä toiminnan jatkumiseen ja panostaa siksi myös ympäristöasioihin. Tulevaisuuden takeina ovat monipuolinen asiakaskunta...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Niin saatiin Suomelle presidentti seuraavaksi kuudeksi vuodeksi! Oli mielenkiintoista, että presidentinvaalien maakuntakohtaiset tulostiedotteet...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Suomalainen perheyritys Containerships on ollut konttikuljetusten edelläkävijä jo puoli vuosisataa. Nyt yritys on voimakkaasti investoimassa...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Scanian perinteinen talvikoeajotapahtuma paremmin talviurheilukeskuksena tunnetussa Norjan Trysilissä tarjosi runsaiden lumisateiden lisäksi...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Lauhasta pakkaseen vaihtelevat talvikelit vaarantavat kuljetukset ja aiheuttavat päänvaivaa tienpitäjälle. Lisärahoitus talvitienhoitoon ja...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Esitimme Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy:n tutkijaprofessorina toimineelle Nils-Olof Nylundille kysymyksiä maanteiden tavaraliikenteen...
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Älyliikenteen grand old man lupaa, että kuljettajan kontrolli ajoneuvossa ja yrittäjän kontrolli kuljetuksen tiedoista säilyvät tulevaisuudessa.
Kuljetusyrittäjä 1/2018
Älykästä Logistiikkaa -seminaarissa esiteltiin SKAL:in yhteistyökumppaneidensa kanssa markkinoille tuomat maanteiden tavaraliikenteen uusimmat...
Kuljetusyrittäjä /2018
Kevät kurkkii jo nurkan takana sulattaen viimeisiä kinoksia. Lämpenevistä ilmoista huolimatta talvi on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen erityisesti...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Olet ehkä törmännyt kirjainyhdistelmään GDPR. EU:n uusi tietosuoja-asetus on nyt pinnalla, sillä sen siirtymäaika umpeutuu vajaan puolen vuoden...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Talouskasvu elvyttää Suomea ja kuljetusalaa, muttei ilman kitkaa. Hyvistä kuljettajista on aina pulaa, ja kuljettajatarpeen kasvaessa tilanne...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Scania päivittää ympäristöstrategiansa interaktiivisemmaksi. Keväällä on tiedossa Scanian globaali huippuseminaari, jossa keskustellaan kattavasti...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Rusin suvun historia ammattimaisen liikenteen harjoittajana ulottuu yli kahden vuosisadan taakse. Seitsemän sukupolven mittainen historia on Suomen...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Scanian uuden XT-malliston eri variaatioiden esittely sujuu vauhdilla. Maahantuoja on ottanut huomioon eri käyttäjäryhmät ja tuo valmiita ratkaisuja...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Suomen 100-vuotisjuhla herättelee miettimään, miten kuljetusyritykset pärjäävät kasvu-uralla tulevina vuosikymmeninä. Kysyimme asiaa muutamilta...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Tapaamme museonjohtaja Heidi Rytkyn kanssa Tekniikan museossa Helsingissä. Se ja yhdeksän muuta museota kuuluvat Trafiikki-museot ry:een, jonka...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Kysyin kolmelta erilaiselta jäseneltämme, miten heidän yrityksensä ovat rakentaneet kasvuaan. Heille yhteistä oli rohkeus, sitoutuminen ja uusien...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Maamme juhlavuoden teema on Yhdessä. Myös järjestömme toiminta on yhdessä rakennettu, sillä yksin on vaikea saada tavoitteita täytetyiksi. Vuoden...
Kuljetusyrittäjä 9/2017
Vuonna 1928 kuljetusyrittämisen aloittanut Timmerbackan suku Kaustisilta on pärjännyt ahkeruudella ja joustavuudella. Liki 90 vuoden toimintaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2017
MOT-ohjelmassa 16.10. SKAL mainittiin yhtenä eduskunnan aktiivisimmista lobbareista. Kysytäänpä ykköslobbareiltamme Iiro Lehtoselta ja Petri Murrolta...
Kuljetusyrittäjä 8/2017
Säännöt on tehty noudatettaviksi, ajattelevat turvallisuushakuiset suomalaiset. Tällä asenteella on pärjätty kylmissä, karuissa ja arvaamattomissa...
Kuljetusyrittäjä 8/2017
Lokakuussa keräännyimme pitkästä aikaa yhteen raskaan liikenteen vertaistukihenkilöiden kanssa. Paripäiväinen valmennus Hankasalmella teki hyvää,...
Kuljetusyrittäjä 8/2017
Mitä alhaisempi dieselin verotaso, sen parempi on Suomessa elää ja sitä paremmin me menestymme. Puhutaan yritystuista.

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: