Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Vihan tunteet hiihtoladulla ovat hävettäviä. Liikenteessä ne ovat vaarallisia. Tämä tuli mieleen, kun katselin Traficomin ohjekuvia pitkien...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Tiet kuntoon! -seminaarissa julkistettiin SKAL:n eduskuntavaaliteemat ja panelistit kävivät mielenkiintoista ja rakentavaa keskustelua liikenneinfran...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Kevään EU-vaaleihin valmistaudutaan jäsenmaissa sekavissa tunnelmissa. Myös maanteiden tavaraliikenteessä eletään vahvaa muutosaikaa. Etumme on ollut...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Kuljetusalalla merkittävänä sijoittajana ja logistiikkayritysten myyntipäällikkönä tunnettu Ari Peltola panostaa nyt oman yrityksensä kehittämiseen....
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Asetusmuutos koskien ajoneuvojen käytöstä tiellä annettua asetusta astui voimaan 21.1.2019. Se tarkoittaa, että vetoautosta ja perävaunuista voi...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Renaultin maahantuonti on onnistunut tuomaan esille mallistonsa monipuolisuuden. Vaihtoehtoja löytyy pienehköistä pakettiautoista aina raskaan sarjan...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Kunnon jakeluauto on kuin naisen käsilaukku, pieni päältä ja suuri sisältä. Notkeasti liikkuva ja riittävän kuljetuskapasiteetin omaava jakeluauto on...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Neljän vuosikymmenen ikään ehtinyt Ivecon Daily-mallisto kantaa kunnialla lastinsa vuodesta toiseen. Pitkän iän salaisuutta on kenties turha lähteä...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Vaihtolavalaitteella ja nosturilla varustettu kuorma-auto ei liene kaikkein helpoin ajoneuvo, kun toimitaan esimerkiksi rakennustyömaalla tai...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Virastouudistuksen jälkeen vuoden 2019 alussa toimintansa aloittanut Liikenne- ja viestintävirasto Traficom sai pääjohtajakseen Kirsi Karlamaan....
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Lainsäädännön muutos mahdollisti nykyistä pidemmät HCT-yhdistelmät yleiseen liikenteeseen 21. tammikuuta. Pidempiä kuljetuksia on kokeiltu jo...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Joulukuun edunvalvontapalstalla pureudumme dieselin hintakehitykseen, liikenteen verotuskeskusteluun ja liikennepolitiikan ehkä polttavimpaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Korkealentoinen työelämäretoriikka voi antaa harhaanjohtavan kuvan työnteon arjesta, arvioi organisaatiopsykologi. Voi syntyä kahtiajako haluttuihin...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Iiro Lehtosen ajatuksia SKAL:n vuoden 2018 edunvalvonnasta ja konkreettisista tuloksista.
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Työ tien päällä vaatii fyysistä kuntoa ja vireyttä koko työpäivän ajan. Ihminen voi tuntea väsymystä ja vireystilan laskua vaikkapa aterioiden...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Mikrot menestykseen -hankkeen loppuraportti valmistuu joulukuussa. Saimme lukijoillemme jo ennakkotietoja sen tuloksista.
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Liikennevirasto teki lokakuussa kiertoliittymäkyselyn SKAL:n ja Logistiikkayritysten Liiton jäsenyrityksille. Tavoitteena oli saada aineistoa...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
OiRA-riskienarviointityökalu on kehitetty maanteiden tavaraliikenteen yrityksille. Se on maksuton ja soveltuu erityisesti pienyrityksille. Yrittäjä...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Kuljetusyrittäjä Tuomas Tiusaselle hyvinvointi on monipuolinen kokonaisuus. Yrittäjyys on merkittävä osa sitä, mutta hän haluaa paljon muutakin....
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Hallitus on esittänyt työttömyysturvalakiin muutoksia, joilla parannettaisiin yrittäjän perheenjäsenen työttömyysturvaa. Muutokset koskisivat...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: