Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Joulukuun edunvalvontapalstalla pureudumme dieselin hintakehitykseen, liikenteen verotuskeskusteluun ja liikennepolitiikan ehkä polttavimpaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Korkealentoinen työelämäretoriikka voi antaa harhaanjohtavan kuvan työnteon arjesta, arvioi organisaatiopsykologi. Voi syntyä kahtiajako haluttuihin...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Iiro Lehtosen ajatuksia SKAL:n vuoden 2018 edunvalvonnasta ja konkreettisista tuloksista.
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Työ tien päällä vaatii fyysistä kuntoa ja vireyttä koko työpäivän ajan. Ihminen voi tuntea väsymystä ja vireystilan laskua vaikkapa aterioiden...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Mikrot menestykseen -hankkeen loppuraportti valmistuu joulukuussa. Saimme lukijoillemme jo ennakkotietoja sen tuloksista.
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Liikennevirasto teki lokakuussa kiertoliittymäkyselyn SKAL:n ja Logistiikkayritysten Liiton jäsenyrityksille. Tavoitteena oli saada aineistoa...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
OiRA-riskienarviointityökalu on kehitetty maanteiden tavaraliikenteen yrityksille. Se on maksuton ja soveltuu erityisesti pienyrityksille. Yrittäjä...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Kuljetusyrittäjä Tuomas Tiusaselle hyvinvointi on monipuolinen kokonaisuus. Yrittäjyys on merkittävä osa sitä, mutta hän haluaa paljon muutakin....
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Hallitus on esittänyt työttömyysturvalakiin muutoksia, joilla parannettaisiin yrittäjän perheenjäsenen työttömyysturvaa. Muutokset koskisivat...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Jaakko Pohjola Oy on monella tapaa edistyksellinen kuljetusyritys. 51-vuotisen taipaleen aikana toimitusjohtajuus on siirtynyt äidiltä tyttärelle,...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Syksyllä 2018 saimme kuulla hälyttäviä uutisia maailman ilmaston tilasta. Hallitustenvälisen ilmastonmuutospaneelin (IACC) tuore raportti maalasi...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Hyvä työkaveri on luotettava, turvallinen ja huomioonottava. Vähän niin kuin Ivecon Eurocargo. Kuudentoista tonnin jakeluauto tarjoaa juuri näitä...
Kuljetusyrittäjä 8/2018
Työterveyslaitoksen vanhempi asiantuntija Susanna Visuri on sisäistänyt yrittäjien maailmaa viimeiset 11 vuotta erilaisissa kehittämishankkeissa...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Huoltovarmuuskeskuksen Maakuljetuspoolin valmiuspäällikkö Lasse Otranen jäi lokakuun lopussa eläkkeelle. Hän ehti opettaa 11 vuoden aikana...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Liikenne- ja viestintäministeriön verkko-osaston osastopäällikkö, ylijohtaja Sabina Lindström on kokenut neuvottelija ja ratkaisujen etsijä.
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Jätehuolto M. Helistölä Oy on kasvanut yhden miehen sivutyöstä uusia innovaatioita hyödyntäväksi jätealan edelläkävijäksi. Helistölöille yrittäjyys...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Kukkulan kuninkaan tittelistä on väännetty kättä vuosikymmeniä. Perinteisesti pohjoismaalaiset kuormaauton valmistajat ovat hallinneet titteliä...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Työergonomia on osa pohjoismaista työkulttuuria. Skandinaavinen autoteollisuus on tehnyt vuosikymmeniä töitä parantaakseen kuljettajan...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
EU:n lähes 20 vuotta vanhassa romuajoneuvodirektiivissä on monia ongelmia. Nyt EU-tasolla suunnitellaan direktiivin uudistamista kiertotalousmallin...
Kuljetusyrittäjä 7/2018
Esittelimme asetusehdotuksen pituuksien ja kokonaispainojen kasvattamiseksi ja sen todennäköisen aikataulun syyskuun Kuljetusyrittäjässä. Esitetty...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: