Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä /2019
Suomen itsenäisyyttä on puolustettu myös kuorma-autoilla. SKAL:n ensi vuonna 84-vuotisen taipaleen varrelle on ehtinyt sijoittua lukuisia Suomen...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Mikkeliläisen Veli-Pekka Hämäläisen leipälaji, kylmähuoltoasemien vienti Norjaan, sai alkunsa kymmenen vuotta sitten. Nykyään kuljetusliike on...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Päästövähennystavoitteet, yritystukien kohtalo ja koko ajoneuvoliikenteen verorakenne tulisi SKAL:n mielestä käsitellä yhtenä kokonaisuutena. Miksi...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Ford Transit on käsite kuljetusalalla. Jo yli viidenkymmenen vuoden ajan Transitilla on siirretty tavaraa kaikkialla maapallolla. Tänä vuonna...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Syyskuussa Savitaipaleella vietettiin kunnanjohtajan toimistossa iloinen kahvihetki. Oli syytä juhlia, koska pitkäjänteinen yhteistyö oli tuottanut...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Kokoonnuimme 5. marraskuuta kuulemaan asiantuntijoiden katsauksia maantieliikenteen säädöksistä ja valvonnan tilasta. Samalla SKAL:n perinteinen...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Helsinkiläinen Joni Laurila hankki kokemusta kuljetusalalta kymmenkunta vuotta ennen kuin perusti oman yrityksen. Paremmin työllistyäkseen hän...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Mitä on palvelu itsepalvelukassojen maailmassa? Se on sitä, että asiakasta kuunnellaan, hänen murheensa ratkaistaan, ja hän voi keskittyä omaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Pohjoismaalaisilla kuorma-autonvalmistajilla on ollut keskenään jo vuosikymmeniä kestänyt ”Kukkulan kuningas -kilpailu”. Moottoreiden tehoa on...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Päivi Wood aloitti elokuussa Keskuskauppakamarin johtavana liikenne- ja elinkeinopolitiikan asiantuntijana.
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Nykyaikainen, väylätekniikkaan perustuva tiedonsiirto mahdollistaa erilaisten kuljettajaa avustavien järjestelmien mukaantulon helpottamaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2019
Vuodenvaihteen lähestyessä on luontevaa tarkastella mitä saimme aikaan kuluneen vuoden mittaan. Hieman voi valottaa myös ensi vuoden...
Kuljetusyrittäjä 7/2019
SKAL perusti auttavan puhelimen raskaan liikenteen ammattilaisille 2009 norjalaisen sisarjärjestön esimerkistä. Nelisen vuotta myöhemmin avasimme...
Kuljetusyrittäjä 7/2019
Johtaja Jukka Impiö vastaa Pohjola Vakuutus Oy:n yritysasiakkuuksista Etelä-Suomen alueella. Ensi vuonna vastuualue laajenee entisestään.
Kuljetusyrittäjä 7/2019
Kuljetusyrittämisen ja yrittämiseen liittyvien luottamustoimien vastapainoksi harrastuksilla on suuri merkitys. Mielekäs harrastus auttaa...
Kuljetusyrittäjä 7/2019
Pitkien yhdistelmien suosio on pikkuhiljaa kiihtymässä. Ajoneuvomaahantuojat ovat eritelleet tuoteperheestään uusien mittavaatimusten mukaisten...
Kuljetusyrittäjä 7/2019
Raskas työ vaatii raskaat koneet, puunajo metsästä on yksi kaikkein raskaimmista kuljetusalan toiminnoista. Korkeat kokonaispainot vaativat korkean...
Kuljetusyrittäjä 7/2019
Ensi vuosikymmenen puoleen väliin mennessä Euroopan unionin alueella polttoaineen kulutuksen on alennuttava 15 % vuoden 2019 tasosta. Tällä...
Kuljetusyrittäjä 7/2019
Kaikilla on joskus kremppaa. Fyysistä rasitusta sisältävässä työssä terveyshaasteet ovat osin samoja ja osin erilaisia kuin enemmän henkisesti...
Kuljetusyrittäjä 7/2019
Peura-Transin tarina vuonna 1989 alkoi kahdesta sahatavararekasta, kun silloiset omistajat Tuomo Kyllönen, Pekka Komulainen ja Timo Karikko tekivät...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: