Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Autoalan Tiedotuskeskuksen liikenteen erityisasiantuntija Hanna Kalenojan työ kahden toimeksiantajan ja useiden liikennealan vaikuttajien kanssa on...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Helsingissä työskentelevä asiantuntija Matti Grönfors vastaa SKALin ammattipätevyyskoulutuksista ja ADR-koulutuksista sekä yrittäjävalmennuksista....
Kuljetusyrittäjä 8/2021
SKALin hallitus allekirjoitti 28.10.2021 sopimuksen, jonka mukaan St1 on SKALin pääyhteistyökumppani energia-alalla vuoden 2022 alusta alkaen.
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Koronapandemian ”hybridivuosi” 2021 piti sisällään paljon virtuaalista vaikuttamista, mutta myös lähitapaamisia päästiin toteuttamaan syksyn mittaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Tammikuun alusta astuvat voimaan uudet Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin 21.12.2020 kuormauksesta ja kuorman varmistamisesta antamat...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Yrittäjän tulisi pitää omistajanvaihdos mielessä koko yritystoiminnan harjoittamisen ajan, jotta hallittu ja kaikkia osapuolia tyydyttävä...
Kuljetusyrittäjä /2021
Jalasjärveläisen M.J. Salmela Oy:n juuret ulottuvat lähes sadan vuoden päähän. Sukupolvenvaihdos kannattaa tehdä huolellisesti, korostaa yrittäjä...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Äijälä Oy on perustettu vuonna 1950. Yrityksen omistussuhteiden muutokset osoittavat, että erilaisia vaihtoehtoja toiminnan jatkuvuuden turvaamiseen...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Koko tämän vuoden olemme käyneet Kuljetusyrittäjä-lehdessä eri teemoin läpi ajankohtaisia asioita, jotka liittyvät tulevaisuuden polttoaineisiin ja...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Maailma sähköistyy kovaa vauhtia ja eri kulkuneuvojen voimanlähteet varastoivat energiansa akkuihin. Tekniikan kehityksen nopeus ei vielä kuitenkaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
SKAL on tehnyt hartiavoimin työtä, jotta eduskunnalla olisi käytössään välttämätöntä tietoa EU:n Fit for 55-ilmastopaketin vaikutuksista Suomen...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Julkistimme marraskuun puolivälissä oman ohjelmamme ilmastolinjauksiin ja päästövähennyskeinoihin. Aihepiiri on ollut keskeisin vaikuttamiskohteemme...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Jyväskylän Laajavuoren Scandic oli muhkeiden hankien ympäröimä, kun kaikkien aikojen ensimmäinen SKAL Forum lähti käyntiin lauantaina 27. marraskuuta...
Kuljetusyrittäjä 7/2021
Viime syksynä päivitetyn, legendaarisen Scania V8:n ääni saa edelleen kuljettajien housunpuntit vapisemaan. Kyseinen moottori on omiaan raskaaseen...
Kuljetusyrittäjä 7/2021
Sähkökäyttöisen tavaraauton valinnassa pitää ottaa huomioon useita asioita, kuten toimintasäde, kantavuus verrattuna perinteisillä...
Kuljetusyrittäjä 7/2021
Kansainvälisiä kuljetuksia suorittavalle yrittäjälle ovat tulleet tutuiksi erilaiset kaluston päästöihin liittyvät rajoitukset. Niitä on ollut jo...
Kuljetusyrittäjä 7/2021
Liikenneneuvos Veli-Matti Syrjänen liikenne- ja viestintäministeriön palveluosastolta valmistelee tavara- ja henkilöliikennettä koskevaa...
Kuljetusyrittäjä 7/2021
Lakimies Sami Svinhufvud työskentelee Helsingissä SKAL:n toimistolla työparinaan neuvontalakimies Helmi Nurkkala. He antavat maksuttomia...
Kuljetusyrittäjä 7/2021
Fit For 55 -ilmastopaketti on käsittelyssä jäsenmaiden kesken työryhmissä. Pakettiin liittyvät aloitteet etenevät eritahtisesti, vaikka...
Kuljetusyrittäjä 7/2021
Valova Oy:n kyydissä ovat kulkeneet monien suurten suomalaisartistien kiertuekalustot Euroopan laidoille ja ylikin. Rock’n roll ja glamour jäävät...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: