Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 4/2018
Maantieliikenteen sääntely-ympäristö mullistuu lähivuosina. Sitä ennen kymmenistä lakiesityksistä on kuitenkin löydettävä yhteisymmärrys EU-tasolla....
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Naisten osuus maantiekuljetusalalla on yhä sormilla laskettavan pieni. Helppoja ratkaisuja tasa-arvon kohentamiseksi ei ole, mutta tarvittavat...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Uudenkaupungin Valmet Automotive -tehtaan menestys on siivittänyt myös Heikolan Kuljetus Oy:n liiketoiminnan hyvään kasvuvauhtiin. Yhteistyössä DSV...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
BPW Kraatz Oy:n toimitusjohtaja Henrik Danielsson arvostaa perhevetoisen BPW-konsernin periaatteita.
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Mitä yhteistä on Grand Designs -talonrakennusrealityllä ja raskaan liikenteen HCT-yhdistelmäkokeiluilla? Pääkkärissäni maalailen näiltä tiimoilta ja...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Kolmekymmentä vuotta kuljetusyrittäjänä ovat olleet Magnus Ekille sekä monipuolista asiakaspalvelua että stressaavaa toimeentulosta kamppailua....
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Juuri ennen Vappua järjestettiin SKAL:n kaukalopalloturnaus Nokialla. Mukana olleet saivat omakohtaisesti kokea, kuinka SKAL:n jäsenyys tarjoaa...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Kuten edellisessä Kuljetusyrittäjässä kerroimme, puoliperävaunuyhdistelmien pituuksia ja kokonaismassoja sekä kuorma-autojen ja kaikkien...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Ranskalaisista voi saada mielleyhtymän, että ne polttelevat terassilla savukkeita ja hörppivät tilkan punaviiniä katuvilinää katsellen. Toisaalla...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Sopivan työkalun löytäminen ei ole aina helppoa. Kuljetustehtävä ei onnistu välttämättä suoraan autokaupasta noudetulla ajokilla. Onneksi löytyy...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Tietyissä tapauksissa osakeyhtiön osakkeiden päätymistä uusille tai tuntemattomille osakkeenomistajille halutaan rajoittaa. Usein esimerkiksi...
Kuljetusyrittäjä 3/2018
Kiristyvien päästömääräysten ja erinäisten päästöskandaalien myötä dieselmoottorin kuolemaa on julistettu viimeisten vuosien aikana laajasti. Asia...
Kuljetusyrittäjä /2018
Kevät kurkkii jo nurkan takana sulattaen viimeisiä kinoksia. Lämpenevistä ilmoista huolimatta talvi on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen erityisesti...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Helmi Sihvonen oli mukana Tulevaisuuden tähdet -ohjelmassa vuosina 2012–2013. Tuolloin Helmi oli hoito- ja opintovapaalla työstään DB Schenkerillä....
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Volvo Groupilla on tarjota laaja moottorivalikoima tehtaidensa valmistuslinjoilta. Moottoreita löytyy aina 5-litraisesta suorasta nelosesta 16-...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Tamperelaiset 28-vuotiaat kaverukset Veera Kankaanpää ja Juha Kivistö valmistautuvat kuljetusyrittäjyyteen. Takana on riittävästi kilometrejä ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Talvi 2018 tullaan varmasti muistamaan erittäin vaihtelevista keliolosuhteista. Tienhoidon taso on saanut valtakunnallisesti kritiikkiä. Päivä...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Toimiiko yrityksesi paikoissa, joissa toimii samanaikaisesti muitakin yrittäjiä tai yrityksiä tai käyvätkö työntekijäsi työtehtävissään paikoissa,...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Kuten SKAL Kuljetusbarometrissa kerroitte, kuljettajapula on tosiasia – eikä pelkästään Suomessa! Vain 2 % ammattikuljettajista on alle 25-vuotiaita...
Kuljetusyrittäjä 2/2018
Käsite ”Badge engineering” tuli tutuksi kuusikymmentäluvun automiehille. Sillä tarkoitetaan saman korimallin eri tavalla varusteltujen auton...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: