Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
TIP Europe
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Neljä- tai viisiakselisen kuorma-auton alustalle rakennetut, ronskin nostokyvyn omaavat nosturiautot ovat yleistyneet alueilla, joissa rakennetaan...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Tiedonhaluinen Inkeri Parkkari toteutti haaveensa. Hän suoritti korkeakoulututkinnon ja löysi kivan työn. Inkeri on johtava asiantuntija Traficomin...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Joka toinen viikonloppu kilpaillaan siitä, kuka on nopein kuljettaja autourheilun kuningasluokassa, Formula ykkösissä. Kisan selostuksissa mainitaan...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Ajoneuvon ennakoivalla huollolla on suuri merkitys sen elinkaaren aikana muodostuviin ympäristölle haitallisiin päästöihin. Myös huoltoja...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Lasse Kontiola on SKAL Ympäristöyritykset ry:n toiminnanjohtaja. Yhdistys valvoo ympäristöyrittäjien asioita koko valtakunnan alueella. Lasse...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
EU:n ”Fit for 55”-ilmastopaketti julkaistiin 14. heinäkuuta. Sen sisältämien aloitteiden käsittely jäsenmaiden kesken alkoi välittömästi neljässä EU-...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Vaihda ajatuksia ja vertaile kokemuksia ammattikuljettajien Facebook-ryhmässä, jota ylläpitää VIMMA eli Vireämpi ammattikuljettaja -hanke.
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Vaadimme elokuussa tiedotteella ammattidieselin käyttöönottoa, sillä sen avulla pystyisi tasoittamaan hätkähdyttävää jopa yhdeksän prosentin nousua...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Anne ja Jouni Sipilä ovat harvinainen pariskunta kuljetusalalla. He hoitavat jakeluajokeikat yhdessä. Keskon keskusvarastolla tiedetään, että jos...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Perinteinen Power Truck Show kokosi kuljetusalan ihmiset kahden vuoden tauon jälkeen Alahärmään 13.–14. elokuuta. Reilut 20 000 kävijää kokoontui...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Kun aloittelin työelämässä, oli muodikasta olla ”vähän perfektionisti”. Asenne tarttui. Onneksi muoti on muuttunut, ja minä myös. On vahvuutta...
Kuljetusyrittäjä /2021
Pitkän, helteisen kesäloman jälkeen kuljetusyrittäjä Timo Ojala kertoo nykyisestä hyvästä olostaan ja kolmen vuoden takaisesta uupumuksestaan...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Selvitimme kesällä medianäkyvyytemme sähköisissä julkaisuissa aikajaksolla 1.6.2020–31.5.2021. Hyvistä tuloksista saimme itsellemme erinomaiset...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Tämä vuosi on ollut sähköisen liikkumisen kulta-aikaa, sähkön voimalla liikkuvien autojen markkinaosuus kasvaa huimasti. Latauspaikkojen määrä on...
Kuljetusyrittäjä 4/2021
Johtaja Pasi Lintukangas vastaa Oy Teboil Ab:n ammattiliikenne- ja koneyrittäjämyynnistä. Hän odottaa kovasti, että pääsisi tiiminsä kanssa taas...
Kuljetusyrittäjä 4/2021
Osa kuljetusyrittäjistä valitsee ajoneuvot siten, että niillä on mahdollista päästä tuottavaan työhön mahdollisimman nopeasti. Yksilöllisen ajokin...
Kuljetusyrittäjä 4/2021
Vuosi sitten esitellyn MAN:in uuden sukupolven TGS-mallisto alkaa pikkuhiljaa yleistymään myös suomalaisessa maastossa. Uudistettu ohjaamo on...
Kuljetusyrittäjä 4/2021
Viimeisten vuosikymmenien aikana rahtikaluston kaikki mitat ja painot ovat jollain tavalla muuttuneet. On muutettu yhdistelmäpituuksia, toisaalta on...
Kuljetusyrittäjä 4/2021
Hanni Tuomaala on SKAL suoritealat ry:n asiantuntija. Yhdistys valvoo kansainvälisen-, sopimus- ja säiliöautoliikenteen kuljetusyrittäjien etuja....
Kuljetusyrittäjä 4/2021
Korona lähti sieltä jostain, kiersi nopeasti maapallon ja aiheutti nykyhistorian suurimmat poikkeustoimet. Yli vuoden on koronavirus haitannut...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: