Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 2/2019
SKAL:n kummiyrittäjät ovat kuljetusyrittäjien asialla jo kolmatta hallituskautta. Kummiyrittäjien tärkein tehtävä on välittää kansanedustajalle...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Nastolalaisessa Salon perheyrityksessä vanhemmat ovat vetäytymässä päivittäisestä työstä ja antavat vetovastuuta lapsilleen. Uusi sukupolvi etsii...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
E. Kannonlahti Oy:n keltaiset autot kuljettavat raakapuuta ja maa-aineksia Etelä-Pohjanmaalla, Pirkanmaalla ja Satakunnassa. Keväällä osa kalustosta...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Eduskunta ei säädä lakia raskaiden kuorma-autojen tienkäyttöverosta eli niin sanotusta vinjetistä. Eduskunnan käsittelyssä olevan hallituksen...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Suomi ratifioi eCMR-lisäpöytäkirjan 11.1.2019 ja YK on hyväksynyt ratifioinnin. Traficomin johtava asiantuntija Mikko Västilä toimii asian Suomen...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Teimme vaalifilmin, jonka voisi kiteyttää sanaan "routakuoppa". Filmitähtemme ovat maanteiden tehokäyttäjiä, naisia ja miehiä, jotka...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Ilmassa on selvästi kevään tuntua. Aurinko lämmittää maanpintaa, keli on mitä parhain. Auringon laskettua päivällä sulaneista lumihangista tielle...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Toyota Hilux on suomalaisille tuttu viidenkymmenen vuoden ajalta. Mallin historia nelivetoisenakin on jo neljänkymmenen vuoden ikäinen. Valmistajan...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Maailmalla hyvän maineen saanut Renault Kerax -mallisto on päivitetty vastaamaan nykyisiä vaatimuksia, joita järeälle maansiirtoautolle asetetaan. K-...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Raskaan liikenteen päästöillä on oma vaikutuksensa ilmaston kuormitukseen. Raskaan kaluston käyttövoima on lähitulevaisuudessa avainasemassa, kun...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Kuljetusyrittäjä Markku Toivola huolehtii kuutena päivänä viikossa, että leivät ja pullat kulkeutuvat kauppojen hyllyille leipomolta. Lisäksi hän...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Jari Pietilä on jäämässä eläkkeelle SKAL:n järjestöpäällikön paikalta. Työvuosia tuli SKAL:ssa täyteen kaksikymmentäkahdeksan ja erilaisia tapahtumia...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Esitämme vaaliohjelmassamme miljardin euron lisäystä tiestöön vuosittain, koska sujuva, turvallinen liikenne on meidän kaikkien etu. Laitetaan tiet...
Kuljetusyrittäjä 2/2019
Tieverkosto on Suomen varallisuutta, jonka kunnosta tulee pitää huolta, sanoo Suomen Tieyhdistyksen tuore puheenjohtaja Juha Ojala.
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Vihan tunteet hiihtoladulla ovat hävettäviä. Liikenteessä ne ovat vaarallisia. Tämä tuli mieleen, kun katselin Traficomin ohjekuvia pitkien...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Tiet kuntoon! -seminaarissa julkistettiin SKAL:n eduskuntavaaliteemat ja panelistit kävivät mielenkiintoista ja rakentavaa keskustelua liikenneinfran...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Kevään EU-vaaleihin valmistaudutaan jäsenmaissa sekavissa tunnelmissa. Myös maanteiden tavaraliikenteessä eletään vahvaa muutosaikaa. Etumme on ollut...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Kuljetusalalla merkittävänä sijoittajana ja logistiikkayritysten myyntipäällikkönä tunnettu Ari Peltola panostaa nyt oman yrityksensä kehittämiseen....
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Asetusmuutos koskien ajoneuvojen käytöstä tiellä annettua asetusta astui voimaan 21.1.2019. Se tarkoittaa, että vetoautosta ja perävaunuista voi...
Kuljetusyrittäjä 1/2019
Renaultin maahantuonti on onnistunut tuomaan esille mallistonsa monipuolisuuden. Vaihtoehtoja löytyy pienehköistä pakettiautoista aina raskaan sarjan...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: