kuljetusala

Polttoaineveron korotukset ajavat teollisuutta pois Suomesta

Toistuvat polttoaineveronkorotukset ovat johtaneet tilanteeseen, jossa maanteiden tavaraliikenne maksaa polttoaineveroja vuosittain lähes 700 miljoonaa euroa - yli 10 prosenttia alan liikevaihdosta! Enimmillään dieselpolttoaineesta peritään veroa lähes tuplasti sen verran, mitä EU minimissään edellyttää. Veronkorotuspäätöksissä on ummistettu silmät ja suljettu korvat kuljetusalan ja Suomen teollisuuden viesteiltä. Jossain kohtaa kamelin selkä katkeaa, ja logistiikkakustannukset eivät enää mahdollista tuotantoa Suomessa.

Alueyhdistyksissä eletään sormi pulssilla

Viime ajat ovat olleet kuljetusalan säädöskehysmuutoksissa vauhdikkaita. Liikennepalvelulain tuomat muutokset viime vuoden heinäkuussa, ja nyt tammikuussa voimaan tullut mitta- ja massa-asetus ovat muuttaneet merkittävällä tavalla alan toimintaympäristöä. Etelä-Suomen Kuljetusyrittäjät ry:n toimitusjohtaja Mikko Voutilainen kertoo SKAL:n alueyhdistyksen arjesta kuljetusyrittäjien hyväksi.

Sivut

Tilaa syöte RSS - kuljetusala

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: