eKuljetusyrittäjä

Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
TIP Europe
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Espoon Juvanmalmilla sijaitsevan, MAN kuorma-autojen maahantuojan hiljattain valmistunut esittelyauto on perusvarusteltu, nopeasti suoraan työhön...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Varsinkin pääkaupunkiseudulla vaihtolavalaitteilla varustettu kuorma-auto on todistanut olevansa kelpo työkalu useisiin kohteisiin. Työkalu voi olla...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Kuluvaa vuotta voidaan pitää sähkökäyttöisen liikkumisen käännekohtana. Sähköautot kuuluvat jo yhtenä liikkumisen muotona kaupunkikuvaan. Myös raskas...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Ympäristön tila huolestuttaa ihmisiä, vaatimukset ilmastonmuutoksen vauhdin hidastamisesta kasvavat. Maailmanlaajuiset päästövaatimusten tiukennukset...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
RoadCloudin kehittämällä tekniikalla saadaan tieto tieverkon kunnosta nopeasti siirrettyä tienhoidosta vastaaville ja tieurakoitsijoille...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
OP Ryhmän pääekonomisti Reijo Heiskanen johtaa makrotalouden seurantaa, analysointia ja ennakointia tekevää ekonomistiryhmää.
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Brysselin syys käynnistyi rivakasti, kun EU-komissio ryhtyi viemään eteenpäin laajaa Fit For 55 -ilmastopakettia. Näissä talkoissa tarvitaan...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
SKAL:n järjestämä liikennelaskenta osoittaa, että ulkomaisten kuorma-autojen osuus Suomen tieverkolla on kasvanut yli 40 prosenttia vuodesta 2017....
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Hallitus sai syyskuun alussa valmiiksi neuvottelut talousarvioesityksestä vuodelle 2022. SKAL kävi läpi maanteiden tavaraliikenteen osalta keskeiset...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Toimitusjohtaja Iiro Lehtosen vuosiin SKAL:ssa on mahtunut sekä edunvalvonnan voittoja että harmittavia tappioita. Verkostoituminen muiden...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Pekka Jylhälle pulmat ovat kivenmurikoita, jotka siirretään syrjään ja mennään eteenpäin. Kuusikymppisen Jylhä Logisticsin menestyksen eteen ei ole...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Maanteiden tavaraliikenteen puolesta on tullut kamppailtua poliitikkojen ja virkamiesten kanssa kohta neljännesvuosisata SKAL:n paita päällä. Nyt on...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Erikoiskuljetuslupahakemukset otetaan vastaan Pirkanmaan ELY-keskuksessa 1.9. alkaen sähköisen hakujärjestelmän kautta. ELY-keskus on yhdessä...
Kuljetusyrittäjä 6/2021
Koronan väistyttyä liikenne alkoi palata niin nopeasti, että monilla liikenneväylillä on tukoksia, luonnehtii OP Ryhmän pääekonomisti Reijo Heiskanen...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Neljä- tai viisiakselisen kuorma-auton alustalle rakennetut, ronskin nostokyvyn omaavat nosturiautot ovat yleistyneet alueilla, joissa rakennetaan...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Tiedonhaluinen Inkeri Parkkari toteutti haaveensa. Hän suoritti korkeakoulututkinnon ja löysi kivan työn. Inkeri on johtava asiantuntija Traficomin...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Joka toinen viikonloppu kilpaillaan siitä, kuka on nopein kuljettaja autourheilun kuningasluokassa, Formula ykkösissä. Kisan selostuksissa mainitaan...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Ajoneuvon ennakoivalla huollolla on suuri merkitys sen elinkaaren aikana muodostuviin ympäristölle haitallisiin päästöihin. Myös huoltoja...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
Lasse Kontiola on SKAL Ympäristöyritykset ry:n toiminnanjohtaja. Yhdistys valvoo ympäristöyrittäjien asioita koko valtakunnan alueella. Lasse...
Kuljetusyrittäjä 5/2021
EU:n ”Fit for 55”-ilmastopaketti julkaistiin 14. heinäkuuta. Sen sisältämien aloitteiden käsittely jäsenmaiden kesken alkoi välittömästi neljässä EU-...

In cooperation for our members: