eKuljetusyrittäjä

Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Joskus tulee tarve poiketa valtatieltä kapeille metsäpoluille. Mitä huonommaksi polku menee, sitä enemmän vaaditaan kulkuneuvolta. Iveco Daily 4x4...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Asiantuntijatyössään konsulttiyrityksessä Jarkko Rantala tekee laajapohjaista herättämässä keskustelua – mielellään uusista näkökulmista.
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Uusi SKAL Nuorten yrittäjien verkosto aloittaa toimintansa ensi kesänä. Verkostoon ovat tervetulleita SKALin jäsenyrityksissä työskentelevät noin 18–...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin EU-vaikuttamisohjelma on valmistunut. Koska noin 70 prosenttia kuljetusalaa sitovista laeista säädetään EU-tasolla, pidämme tärkeänä esitellä...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin henkilökunta jalkautui torstaina 17.3. kuljetusyrityksiin ympäri Suomea kuulemaan alan tilannetta. Kiitos kaikille yrityksille, joissa saimme...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Käsitys todellisuudesta muuttui 24. helmikuuta. Alkujärkytyksen laannuttua on käynyt ilmeiseksi, mihin kaikkeen arjessamme sota Euroopassa vaikuttaa...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Reilut 70 vuotta sitten esitellyn Volkswagen Transporterin perinteet näkyvät selvästi uudessa Volkswagen Multivanissa. Tilojen käytettävyys ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Raskaan tavaraliikenteen sähköistyminen sai sananmukaisesti lisää virtaa viime vuonna, kun sähkökäyttöisten kuorma-autojen tarjonta alkoi kasvaa....
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Raketin lailla nouseva polttoaineen hinta on pistänyt miettimään keinoja, kuinka kustannuksia voisi saada alas, jotta rahdista saatavasta...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Tapahtumakoordinaattori Sanna Hämäläinen tuottaa SKAL ry:n ja SKAL Kustannus Oy:n valtakunnalliset tilaisuudet webinaareista livetapahtumiin.
Kuljetusyrittäjä 2/2022
KTK Johdon päivä pidettiin 18.3.2022 Sokos Hotel Tripla Pasilassa Helsingissä. Tilaisuus keräsi koolle nelisenkymmentä kuljetustilauskeskusten...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Roomaa ei rakennettu päivässä. Tämä pätee myös lainsäädäntöön. Poliittisesta päätöksestä menee yleensä aina useita kuukausia, joskus jopa vuosia,...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Mika Karjalaisen ja yhteistyökavereiden kalusto on tehokkaassa käytössä. Sillä vältetään vajaat kuormat ja turhat kilometrit. Samalla myös luonto...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin ja Puolustusvoimien yhteistoimintapäivä Hotelli Haagassa järjestettiin 23. maaliskuuta. Tilaisuudessa keskusteltiin Puolustusvoimien...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Oululainen Hauru on kehittänyt Suomessa ainutlaatuisia älykkäitä jätehuoltopalveluita, jotka soveltuvat kaikille jäte- ja hyötyjakeille. Taloyhtiöt...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin vaikuttamistyötä koko talvikauden on määrittänyt dieselin hinta. Joulukuussa olimme torjumassa energiaverodirektiivin ehdotusta bensiinin ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Viking Linen uusi Glory aloitti Turku–Maarianhamina–Tukholma välisen liikenteen 1. maaliskuuta. Ennen neitsytmatkaa rahtijohtaja Harri Tamminen...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Jätelain uudistuksessa sekalainen yhdyskuntajäte (polttokelpoinen jäte), saostus- ja umpikaivolietteet sekä osin biojäte säilyvät kaksoisjärjestelmän...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Mervi Nykänen teki ylemmän ammattikorkeakoulun lopputyönä kuljetusyrityksessä työhyvinvoinnista ja työssäjaksamisesta kyselytutkimuksen. Vastausten...

In cooperation for our members: