eKuljetusyrittäjä

Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Tip Europe mainos
TTS panoraama-banneri, SKAL ry
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Laura Muhonen, 37, on tehnyt polveilevan uran kampaamoyrittäjästä vanhempiensa kuljetusyritykseen ensin jätteenkuljettajaksi, sitten hallinnon ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Neljänkymmenen vuoden ajan Toyota Hiace tuli tutuksi kaikilla teillämme, kaupungeista maatiloille. Viime vuosikymmenen alussa silloisen...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Pääsimme kokeilemaan miltä Italiassa valmistettu pakettiauto tuntuu pohjoisen liukkailla ja viimaisilla teillä. Suurikokoinen 16 kuution...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Suomen Yrittäjien varatoimitusjohtaja Anssi Kujala on yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka tuntee myös kuljetusyrittäjän arjen. Suvussa on työskennelty...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Mikko Voutilainen on syntynyt Vihdissä, varttunut savolaisena Rautavaaralla sekä opiskellut ja työskennellyt Jyväskylässä. Vuonna 2018 hän siirtyi...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Mercedeksen keskiraskasta pakettiautomallistoa edustava Vito-mallisarja täytti viime vuonna 25-vuotta. Sen uusimmat malliversiot ovat nyt saatavissa...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Moni iäkkäämpi kuljettaja muistaa Iveco Eurostarin kookasohjaamoisen kilometrinnielijän. Varsinkin sen legendaarinen, Eaton-Fullerin valmistama Twin...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Kuljettajan toiminnalla on merkittävä vaikutus polttoaineen kulutukseen ja sitä kautta päästöihin, mutta myös kaluston kuntoon ja totta kai...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Keräsimme EU-palstallemme tietoa ja tunnelmapaloja niin Brysselin edunvalvojamme FinMobilityn kuin SKAL:n kuulumisista. Etätyön ja -vaikuttamisen...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Logistisen tiedon avaamiseen kohdistuu voimakkaita avaamispaineita eri puolilta hallintoa. Odotuksia luodaan niin EU-tasolla kuin kotimaisessa...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Sanna Heikkilä valmistautui vaativaan tehtäväänsä Jari Välikangas Oy:n toimitusjohtajana perehtymällä toimintaan huolella kolme vuotta ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
SKAL edellyttää kansallisen päästökaupan valmistelun välitöntä keskeyttämistä ja laskutikkuun tarttumista. Suomen talous on vaarassa katketa...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
SKAL:n jäsenyrittäjistä vain runsaat kolme prosenttia on naisia. Se on vähän. Naisten osaamisen ja visioiden tuominen nykyistä vahvemmin pelikentälle...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
SKAL kehitti vuonna 2019 yhdistelmäkonfiguraattorin, jonka avulla voi määritellä kalustoyksiköistä sallitun ajoneuvoyhdistelmän turvallisesti ja...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Jalasjärven Kuljetuksen Rauno Heinonen on panostanut tehokkuuteen ja pieneen kulutukseen. Vuonna 2013 yrityksessä investoitiin omaan urean...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Seuraavat kuntavaalit järjestetään 18. huhtikuuta 2021. Laadimme kevään 2017 kuntavaaleihin niin toimivan ohjelman, että se pätee pienin päivityksin...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Tiesitkö, että sähköautot olivat hyvin suosittuja vuosisadan alun New Yorkissa? Sähköstä olisi voinut tulla voittoisa käyttövoima jo varhain, mutta...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Infra-alan digitalisaatioprofessori Kalle Vaismaa työskentelee Tampereen yliopiston tutkimuskeskus Terrassa. Hän johtaa ryhmää, joka suunnittelee...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Yksi ainoa 1980-luvun kuorma-auto aiheutti saman verran päästöjä kuin 600 nykyaikaista Euro 6 -tason kuorma-autoa. Paljon on tapahtunut kehitystä...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Elintarvikealan Kuljetusyrittäjät ry:n toimitusjohtaja Seppo Tolosen toimisto on Helsingissä. Normaalioloissa hän kiertää aktiivisesti Suomessa...

In cooperation for our members: