Lehtiarkisto

Lehtiarkisto

Kuljetusyrittäjä 6/2022
Nopeasti lisääntyvä elintarvikkeiden kotiinkuljetus vaatii oikean työkalun. Mikäli kuljetus suoritetaan autolla, pitää ottaa huomioon monta asiaa....
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Syyskuussa toimitusjohtajaksi nimitetty Suvi Widgrén johtaa Rekka Group Oy:tä määrätietoisesti ja kunnianhimoisesti. Vuonna 2021 hän määritteli...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Energiamurroksesta, vähähiilisestä yhteiskunnasta ja siirtymästä kohti fossiilitonta energiaa puhutaan kaikkialla. Ajoneuvovalmistajat esittelevät...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Talvi on ruuhka-aikaa Väylävirastossa maanteiden hoidossa. Noin 50–60 prosenttia maanteiden hoitourakoista on talvihoitoa, kertoo Väyläviraston...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Kuljetus Timo Åberg Oy:n yrittäjäpariskunnalle yrittäjyys on elämäntapa: molemmat ovat yrittäjäperheen kasvatteja. Yhden ajoneuvon yrityksestä on 35...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Euroopan komissio julkaisi työohjelmansa vuodelle 2023. Ohjelman tavoitteena on nimensä mukaisesti huolehtia, että unioni seisoo lujana ja...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Sivupeilit ovat olleet kuorma-autojen varusteena jo niiden historian alkuaikoina. Peilien näkymäalueet ovat parantuneet huomattavasti kohentaen...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Lakeihin ja asetuksiin kirjoitetaan toisinaan siirtymäaikoja, jolloin säädökset eivät tule kerralla voimaan. Siirtymäaikojen tarkoitus on pehmentää...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Olen toiminut SKALin toimitusjohtajana vuoden päivät. Viime aikoina olen pohtinut mitä vuoteen on mahtunut. Työ on ollut mielekästä, vaikka olemme...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Tavaraliikenteen ajankohtaispäivä kokosi virastojen ja järjestöjen asiantuntijoita keskustelemaan alan kiinnostavimmista teemoista. Päivän aikana...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Ylijohtaja Jaakko Ylinampa Lapin ELY-keskuksesta on rauhallinen ongelmanratkaisija, jonka mieltä lämmittävät alaisten ja yrittäjien onnistumiset ja...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Tänä vuonna on juhlittu merkittävien jäsenjärjestöjemme tasakymppisiä ja sehän sopii, sillä tämä pimeä vuodenaika suorastaan huutaa juhlia. Iloista...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Yli kymmenen vuotta sitten, syyskuussa 2011 SKAL esitti eduskunnan valtiovarainvaliokunnalle polttoaineveron palautusjärjestelmää ammattiliikenteelle...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Autonvalmistajilla on omat luottoyrityksensä, jotka saavat rakentaa valmistajan tuotteista erilaisiin käyttöalueisiin soveltuvia versioita niin, että...
Kuljetusyrittäjä 6/2022
Toista kertaa järjestetty SKAL Forum kokosi yhteen noin 150 kuljetusalan ammattilaista ja liikenteen vaikuttajaa. Tapahtuma alkoi järjestökurssilla...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Neljä vuotta on pitkä aika, ainakin kuljetusalan kehityksessä. Viimeksi vuonna 2018 pidetyssä logistiikkaan erikoistuneessa IAA-näyttelyssä...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Tiestö on meille kuljetusalalla työpaikka. Olemme tien päällä töissä. SKALin lähivuosien tavoiteohjelmassa yhtenä keskeisenä kärkenä onkin...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Uudet ja uudistettavat liikenneluvat haetaan jatkossa pääsääntöisesti Traficomin liikenteen oma asiointi -palvelussa. Hakemus maksetaan asioinnin...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Koulutus antaa hyvässä mielessä kilpailuetua paitsi yksilölle myös yhteisölle. Kuljetusalalla opiskelijat näkevät nykyisin liian harvoin niin...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
SKAL ja Logistiikkayritysten Liitto näkevät hyötyjä mutta myös riskejä EU:n komissio järjesti julkisen kuulemisen liikenteen kasvihuonepäästöjen...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Nyt Suomen pitää herätä. Seuraavalla hallituskaudella on pakko panostaa tiestöön. Liikenteen ja logistiikan toimintakyvyn parantaminen nostaa...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Jäsenrekisterin hoitaja Nina Anttila osaa nauttia muuttuvista työtehtävistä, joita SKALin työyhteisö tarjoaa. Päivittäiset yhteydet jäsenyrittäjiin...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Kuljetusyritykset voivat hakea marraskuun ajan polttoainetukea Valtiokonttorista. Polttoainetukea maksetaan 5 prosenttia helmi–huhtikuun 2022 välillä...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Se on iso, toimintakykyinen, muttei pelottava. Sillä pääsee kovassa kuormassa ylös sellaisia mäkiä, joita ei maassamme ole monta. Yksityiskohdat ovat...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Maaninkalaiset veljekset Tomi ja Markus Laakso perustivat eläinrehujen kuljetuksia hoitavan Kuljetus M&T Laakso Oy:n vuonna 2011. Kuluneet vuodet...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Pekka Aaltonen on Logistiikkayritysten Liitto ry:n toimitusjohtaja. Yhdistys liittyi kesäkuussa SKALin liitännäisjäseneksi. Sen myötä Pekka toimii...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Raskaaseen maansiirtoon ja puunajoon soveltuva Ivecon T-Way-mallisto on pikkuhiljaa tulossa tutuksi myös maamme kinttupoluilla. Viime vuonna esitelty...
Kuljetusyrittäjä 5/2022
Vuoden 2022 SKAL Kuljetusyritystä Huhtala Logistics Oy:tä johtaa puheenjohtajan ja toimitusjohtajan muodostama tiivis kaksikko. Jani Huhtalaa ja Tero...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Viisi mukavaa istuinpaikkaa, autoveroton, ei tarvetta ajopäiväkirjalle, pieni käyttövero, alle 90 euroa vuosi. Perään saa kytkeä 3 500 kiloisen...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Vianorilla on tarjolla uusi sopimusmalli kuljetusyrittäjille. Sopimus laaditaan yrittäjän omat tarpeet huomioiden ja nimetään tavoitteet yhteisesti....
Kuljetusyrittäjä 4/2022
SKAL nuorten verkoston historiallinen ensimmäinen tapaaminen järjestettiin Power Truck Show’n yhteydessä 12. elokuuta Härmässä. Tapaamisessa oli...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Tiesitkö, että routaisille teillämme levitettävän päällysteen keskimääräinen paksuus on noin neljä senttiä? Tämän tapaista bitumikerrosta pystytään...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Brysselin koneisto on käynnistymässä kesälomien jälkeen. EU-edunvalvontatoimistomme FinMobilityn väki kuvaa syksyä haastavaksi. Kaikilla on...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Latauspaikkojen riittävyys ja liikkumisen luonne mahdollistaa sähkökäyttöisen, pienen pakettiauton hyödyntämisen tavarankuljetuksiin myös...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Kuljetusyrittäjät tietävät omakohtaisesti, millainen merkitys SKALin ajamalla jakeluvelvoitteen alentamisella on ollut päättyvänä kesänä. Dieselin...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Käyttövoimatarroja on kiinnitetty Suomessa parin vuoden ajan joukkoliikenteen, raskaan kaluston ja pelastustoimen ajoneuvoihin maailmanlaajuisen CTIF...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Johtaja Petri Murto vastaa SKALin asiantuntijapalveluista ja SKAL Kustannus Oy:n liiketoiminnasta. Työhön kuuluu myös paljon kuljetusyrittäjien...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Pari vuotta sitten esitelty MAN TGX -mallisto on alkanut yleistymään maamme väylillä. Maahantuojan ennakkoluuloton asenne muokata keskieurooppalaisen...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
SKAL on ajanut ammattidieseljärjestelmää kuljetusalalle jo vuosia. Viime talvena lisäsimme kierroksia ja tammikuussa tulimme näyttävästi ulos...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Power Truck Show kokosi kuljetusalan kansan 12.–13. elokuuta nauttimaan kesäkauden parhaista tunnelmista. Kävijämäärä oli ennätykselliset 32 000 ja...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Itä-Uudenmaan poliisilaitos ja Liikenneturva kutsuivat toimittajia ja kuntavaikuttajia tutustumaan poliisin liikennevalvontatyöhön ja uusimpiin...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
VTT:n liikennetutkimuksen johtaja Ari Aalto peräänkuuluttaa jatkuvaa kehitystä. VTT tekee merkittävää teoreettista ja kokeellista tutkimus- ja...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Tilanne tiestöllä on hälyttävä - tiestön korjausvelan kasvu on pysäytettävä, sanoo toimitusjohtaja Anssi Kujala.
Kuljetusyrittäjä 4/2022
SKALin ydintehtävänä on puolustaa kuljetusalaa kohtuuttomilta kustannusnousuilta, jotka rapauttavat kannattavuutta ja investointikykyä. Tänä vuonna...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Avolavainen pakettiauto on ollut jo pitkään suosittu perustyökalu. Sillä onnistuu monenlainen tavarankuljetus helposti ja vaivattomasti. Nyt...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
KVL-Tekniikka Oy aloitti toimintansa energiarakentajana. Nyt kolmekymppisen konsernin toimintaan kuuluvat myös infrarakentaminen,...
Kuljetusyrittäjä 4/2022
Yrittäjä Jussi Hulkkonen haluaa teille enemmän taukopaikkoja ja niille pidempiä aukioloaikoja. Hän myös toivoo tienpitoon lisää rahaa ja ulkomaisten...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Puun arvo vain kasvaa. Metsien huminasta syntyvien elinkeinojen arvo on 32 miljardin euron luokkaa vuodessa. Maanteitse liikkuu noin 65 miljoonaa...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Hiab Suomen puutavaranosturimyyjä Hannu Iivanainen tuntee nosturikaupan ylä- ja alamäet. Hyväntuulinen Hannu on saanut asiakkaista erinomaisia...
Kuljetusyrittäjä 3/2022
Olemme pitäneet EU:n FF55-lakipakettia esillä siitä asti, kun sen ensimmäiset luonnokset saatiin nähtäväksi. Pakettiin liittyvien lakialoitteiden...

In cooperation for our members: