Lehtiarkisto

Lehtiarkisto

Kuljetusyrittäjä 2/2022
Mika Karjalaisen ja yhteistyökavereiden kalusto on tehokkaassa käytössä. Sillä vältetään vajaat kuormat ja turhat kilometrit. Samalla myös luonto...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Asiantuntijatyössään konsulttiyrityksessä Jarkko Rantala tekee laajapohjaista herättämässä keskustelua – mielellään uusista näkökulmista.
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Viking Linen uusi Glory aloitti Turku–Maarianhamina–Tukholma välisen liikenteen 1. maaliskuuta. Ennen neitsytmatkaa rahtijohtaja Harri Tamminen...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Reilut 70 vuotta sitten esitellyn Volkswagen Transporterin perinteet näkyvät selvästi uudessa Volkswagen Multivanissa. Tilojen käytettävyys ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Roomaa ei rakennettu päivässä. Tämä pätee myös lainsäädäntöön. Poliittisesta päätöksestä menee yleensä aina useita kuukausia, joskus jopa vuosia,...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Joskus tulee tarve poiketa valtatieltä kapeille metsäpoluille. Mitä huonommaksi polku menee, sitä enemmän vaaditaan kulkuneuvolta. Iveco Daily 4x4...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Käsitys todellisuudesta muuttui 24. helmikuuta. Alkujärkytyksen laannuttua on käynyt ilmeiseksi, mihin kaikkeen arjessamme sota Euroopassa vaikuttaa...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
KTK Johdon päivä pidettiin 18.3.2022 Sokos Hotel Tripla Pasilassa Helsingissä. Tilaisuus keräsi koolle nelisenkymmentä kuljetustilauskeskusten...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin vaikuttamistyötä koko talvikauden on määrittänyt dieselin hinta. Joulukuussa olimme torjumassa energiaverodirektiivin ehdotusta bensiinin ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin henkilökunta jalkautui torstaina 17.3. kuljetusyrityksiin ympäri Suomea kuulemaan alan tilannetta. Kiitos kaikille yrityksille, joissa saimme...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Tapahtumakoordinaattori Sanna Hämäläinen tuottaa SKAL ry:n ja SKAL Kustannus Oy:n valtakunnalliset tilaisuudet webinaareista livetapahtumiin.
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Oululainen Hauru on kehittänyt Suomessa ainutlaatuisia älykkäitä jätehuoltopalveluita, jotka soveltuvat kaikille jäte- ja hyötyjakeille. Taloyhtiöt...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin EU-vaikuttamisohjelma on valmistunut. Koska noin 70 prosenttia kuljetusalaa sitovista laeista säädetään EU-tasolla, pidämme tärkeänä esitellä...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Mervi Nykänen teki ylemmän ammattikorkeakoulun lopputyönä kuljetusyrityksessä työhyvinvoinnista ja työssäjaksamisesta kyselytutkimuksen. Vastausten...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Raketin lailla nouseva polttoaineen hinta on pistänyt miettimään keinoja, kuinka kustannuksia voisi saada alas, jotta rahdista saatavasta...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
SKALin ja Puolustusvoimien yhteistoimintapäivä Hotelli Haagassa järjestettiin 23. maaliskuuta. Tilaisuudessa keskusteltiin Puolustusvoimien...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Uusi SKAL Nuorten yrittäjien verkosto aloittaa toimintansa ensi kesänä. Verkostoon ovat tervetulleita SKALin jäsenyrityksissä työskentelevät noin 18–...
Kuljetusyrittäjä 2/2022
Raskaan tavaraliikenteen sähköistyminen sai sananmukaisesti lisää virtaa viime vuonna, kun sähkökäyttöisten kuorma-autojen tarjonta alkoi kasvaa....
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Laki sähkö- ja kaasukäyttöisten tavarankuljetusajoneuvojen hankintatuesta tuli voimaan 1.1.2022.
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Kuolinpesän ilmoitukseen liikennöinnin jatkamisesta tulee liittää perukirjan ote, josta käyvät ilmi kuolinpesän osakkaat ja oikeaksi todistettu...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Ihmisellä on luovuutta, vaistoa ja parhaassa tapauksessa ihmissuhdetaitoja. Pidetään näistä kiinni ja annetaan koneiden ruksuttaa tulosta....
Kuljetusyrittäjä 1/2022
SKAL ei tee mitään, sanovat jotkut. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta meillä on myös oikeus todistaa päinvastaista. Me nimittäin...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Johtaja Laura Lampola vetää St1:llä asiakkuus ja yritysmyyntiryhmää. Hän on ollut valmistelemassa sopimusta, jolla St1:stä tuli vuoden alusta SKALin...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Uuden jätelain johdosta kunnan järjestämisvastuulle kuuluvat asumisessa syntyvien erilliskerättävien jätteiden eli biojätteen, pienmetallijätteen ja...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Salolainen Aarni Isotalo oli 1990-luvun lopulla edelläkävijä, joka ensimmäisten kuljetusyrittäjien joukossa halusi jättää ruutuvihon historiaan ja...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Viikon reissu edessä, matkakassi on pakattu ja matkaan. Kuljettajalle on tärkeää, että pitkälle matkalle on varattu ajoneuvo, jonka ohjaamossa on...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Viimeisten kahden vuosikymmenen aikana digitalisaatio on muokannut ajoneuvotekniikan aivan uudelle tasolle. Hyödyntämällä ajoneuvon eri...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Sähköautolla ajettaessa oikea ennakoiminen voi lisätä toimintasädettä huomattavasti. Sähkökäyttöisen auton ajamiseen liittyy vahvasti rekuperaatio...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Helsingissä SKALin edunvalvontajohtajana työskentelevän Ari Herralan päätehtävä on vaikuttaa lainsäädäntöön eduskunnan kabineteissa ja sidosryhmien...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Ratkaisu polttoaineen hintakriisiin ja Suomen logistiseen kilpailukykyyn on ammattidieselin käyttöönotto.
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Se on ollut osa kaupunkikuvaa jo yli puoli vuosisataa, siitä on tehty lauluja, pienet lapset tunnistavat sen ja osaavat lausua sen tavara-autolle...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
Jätelain uudistuksessa sekalainen yhdyskuntajäte (polttokelpoinen jäte), saostus- ja umpikaivolietteet sekä osin biojäte säilyvät kaksoisjärjestelmän...
Kuljetusyrittäjä 1/2022
SE Mäkisen kuljetusjärjestelmä palvelee koko Suomen autokauppaa. Kuljetusalallakin digitalisaatio vapauttaa ihmiset tekemään niitä töitä, joissa...
Kuljetusyrittäjä /2022
Vuoden vaihteessa tarttui Ranska Euroopan neuvoston puheenjohtajannuijaan. Kevät keinahdellaan haitarin tahdissa, kunnes Tšekki ottaa vetovastuun...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Julkistimme marraskuun puolivälissä oman ohjelmamme ilmastolinjauksiin ja päästövähennyskeinoihin. Aihepiiri on ollut keskeisin vaikuttamiskohteemme...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Autoalan Tiedotuskeskuksen liikenteen erityisasiantuntija Hanna Kalenojan työ kahden toimeksiantajan ja useiden liikennealan vaikuttajien kanssa on...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Yrittäjän tulisi pitää omistajanvaihdos mielessä koko yritystoiminnan harjoittamisen ajan, jotta hallittu ja kaikkia osapuolia tyydyttävä...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
SKAL on tehnyt hartiavoimin työtä, jotta eduskunnalla olisi käytössään välttämätöntä tietoa EU:n Fit for 55-ilmastopaketin vaikutuksista Suomen...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Varsinkin jakeluliikenteessä saattaa ajoneuvon korkeus muuttua ongelmaksi. Kuormatilan katto on liian korkealla. Kotimainen innovaatio, kuormatilan...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Tammikuun alusta astuvat voimaan uudet Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin 21.12.2020 kuormauksesta ja kuorman varmistamisesta antamat...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Maailma sähköistyy kovaa vauhtia ja eri kulkuneuvojen voimanlähteet varastoivat energiansa akkuihin. Tekniikan kehityksen nopeus ei vielä kuitenkaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Koukkulaitteilla suoritettavat vaihtolavojen kuljetukset ovat pikkuhiljaa syrjäyttämässä perinteisen vaijerilaitteen kanssa tehdyt kuljetukset....
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Koronapandemian ”hybridivuosi” 2021 piti sisällään paljon virtuaalista vaikuttamista, mutta myös lähitapaamisia päästiin toteuttamaan syksyn mittaan...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Koko tämän vuoden olemme käyneet Kuljetusyrittäjä-lehdessä eri teemoin läpi ajankohtaisia asioita, jotka liittyvät tulevaisuuden polttoaineisiin ja...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Väyläviraston Kirri-Tikkakoski-hanke valmistuu joulukuussa etuajassa. SKAL pääsi jo ennakkoon testiajolle uudelle Vt4 moottoritielle Tikkakosken...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Autot ovat täynnä dataa, mutta ihminen ratin takana tekee päätökset, ja kuljetusalan kasvua uhkaa työvoimapula. Kuljetusalalle kaivataan lisää ja...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
SKALin hallitus allekirjoitti 28.10.2021 sopimuksen, jonka mukaan St1 on SKALin pääyhteistyökumppani energia-alalla vuoden 2022 alusta alkaen.
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Äijälä Oy on perustettu vuonna 1950. Yrityksen omistussuhteiden muutokset osoittavat, että erilaisia vaihtoehtoja toiminnan jatkuvuuden turvaamiseen...
Kuljetusyrittäjä 8/2021
Jyväskylän Laajavuoren Scandic oli muhkeiden hankien ympäröimä, kun kaikkien aikojen ensimmäinen SKAL Forum lähti käyntiin lauantaina 27. marraskuuta...

In cooperation for our members: