#Ilmastopaketti

Euroopan komission ”Fit for 55”-ilmastolakipaketin esityksissä piilee huomattavia riskejä Suomen logistiikalle ja viennille. SKAL on julkaissut ohjelman, jossa esitetään näkökulmia päästövähennyskeinoihin.

PÄÄSTÖVÄHENNYKSET ON TEHTÄVÄ TALOUDELLISESTI KESTÄVÄLLÄ TAVALLA

PÄÄSTÖVÄHENNYKSET ON TEHTÄVÄ TALOUDELLISESTI KESTÄVÄLLÄ TAVALLA

Kuljetusala on sitoutunut ilmastonmuutoksen vastaiseen työhön. Päätöksenteossa on kuitenkin huomioitava, että syrjäinen sijaintimme ja logistiikkamme erityispiirteet johtavat siihen, että kustannuksia lisäävät liikenteen päästövähennystoimenpiteet heikentävät kilpailukykyämme enemmän kuin kilpailijamailla. 

Suomessa kuljetetaan eniten tavaroita tieverkolla asukasta kohden koko EU:ssa. Päästöjen vähennystoimet on tehtävä taloudellisesti kestävällä tavalla. 

Taakanjaossa tarvitaan oikeudenmukaisuutta, energiatehokkuutta ja uusiutuvia energialähteitä. Liikenteen verotusta ei saa nostaa kohtuuttomaksi. 

Anssi Kujala, toimitusjohtaja, SKAL 

SKAL EU:n ilmastopaketista: Liikenteen päästövähennyskeinoissa on huomioitava kuljetus- ja logistiikkakustannukset

Ministeri Harakka EU:n ilmastopaketista: Päästövähennykset liikenteessä tarpeen - kustannuksiin kiinnitettävä huomiota

Kotimaan edunvalvonta

Anssi Kujala, toimitusjohtaja, 0400 567 925
Petri Murto, johtaja, 040 762 2140
Ari Herrala, johtaja,050 368 4248
etunimi.sukunimi@skal.fi

In cooperation for our members: