Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Jalasjärven Kuljetuksen Rauno Heinonen on panostanut tehokkuuteen ja pieneen kulutukseen. Vuonna 2013 yrityksessä investoitiin omaan urean...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Seuraavat kuntavaalit järjestetään 18. huhtikuuta 2021. Laadimme kevään 2017 kuntavaaleihin niin toimivan ohjelman, että se pätee pienin päivityksin...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Tiesitkö, että sähköautot olivat hyvin suosittuja vuosisadan alun New Yorkissa? Sähköstä olisi voinut tulla voittoisa käyttövoima jo varhain, mutta...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Infra-alan digitalisaatioprofessori Kalle Vaismaa työskentelee Tampereen yliopiston tutkimuskeskus Terrassa. Hän johtaa ryhmää, joka suunnittelee...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Yksi ainoa 1980-luvun kuorma-auto aiheutti saman verran päästöjä kuin 600 nykyaikaista Euro 6 -tason kuorma-autoa. Paljon on tapahtunut kehitystä...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Elintarvikealan Kuljetusyrittäjät ry:n toimitusjohtaja Seppo Tolosen toimisto on Helsingissä. Normaalioloissa hän kiertää aktiivisesti Suomessa...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom antoi 21.12.2020 uuden määräyksen kuormakoreista ja kuorman varmistamisesta. Se sisältää tekniset vaatimukset...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Auto- ja kuljetusalan elinkeinojärjestöjen webinaari 15.1. käsitteli kattavasti tärkeimpiä liikennepolitiikan puheenaiheita. Liikenteen verotuksen ja...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Liikenne- ja viestintäministeriö lähetti fossiilittoman liikenteen tiekarttaluonnoksen lausuntokierrokselle tammikuussa. Tiekartta kuvaa...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Viime vuoden lopulla Joni Koppo (34) sai positiivista huomiota Lappeenrannan yrittäjäjärjestöltä ja Kauppalehdeltä. Nuoren miehen kymmenen vuoden...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Manner-Eurooppaan pyrkivät kuorma-autot jumiutuivat Englannin kanaalin poikki johtaville väylille joulun alla. Kuvat perheidensä luo kaipaavista...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Suomessa linjataan parhaillaan valtiovarainministeriön johdolla EU:n elvytysrahan käyttämistä kestävän kasvun ohjelmalla. SKAL on tehnyt esityksen...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
EU:n ajoneuvodirektiivin mukaisesti Suomessa valmistaudutaan punnitsemaan tietty määrä teillämme liikkuvista ajoneuvoista automaattisesti....
Kuljetusyrittäjä 1/2021
SKAL ry:n toimitusjohtaja Iiro Lehtonen järjesti keskustelun Väyläviraston ja Lapin ELY-keskuksen tienhoidosta vastaavien edustajien kanssa joulukuun...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Viime vuonna Volvo esitteli suurimmat muutokset mallistoonsa useampaan vuoteen. Uusiksi menivät FHmalliston ulkoilme ja sisusta. Myös...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Melkein kaikissa EU-maissa on tällä hetkellä käytössä EU-lainsäädännön mukaan toteutetut tiemaksut raskaalle liikenteelle joko aika- tai...
Kuljetusyrittäjä 1/2021
Suurikapasiteettisilla pakettiautoille on kysyntää. Esimerkiksi muuttoihin ja suurikokoisten pikalähetysten jakeluun sopivaa kalustoa on vähän...
Kuljetusyrittäjä 8/2020
Tero Vihmalaakso, 53, hoitaa tyypillistä maanrakennusyrityksen palvelukenttää. Kevät, kesä ja syksy ovat rakennussesonkia, talvella aurausta ja...
Kuljetusyrittäjä 8/2020
SKAL:n juhlavuonna 2016, jolloin järjestömme täytti 100 vuotta, sain haastatella Kuljetusyrittäjä-lehteen veljeksiä Olli ja Tapani Suvinen. He...
Kuljetusyrittäjä 8/2020
Käynnistimme marraskuussa 2020 kampanjan, jossa kuljetusyrittäjät esiintyvät omilla kasvoillaan luontoarvojen puolesta. Kampanjassa SKAL-jäsenet...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: