Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Tip Europe mainos
TTS panoraama-banneri, SKAL ry
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Oranssi neliö ajoneuvon keulassa tarkoittaa, että kyseessä on vaarallisten aineiden kuljetus. VAK-kilvistä ei kannata huolestua, sillä yleensä...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Hallitus antoi 25.3.2021 eduskunnalle jätelain muutosesityksen. Se vastasi pitkälti hallituksen 30.11.2020 julkaistua välineuvottelutulosta....
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Rapistuvan Kirjalansalmen sillan kunto huolestuttaa Paraisten kunnan yrittäjiä ja asukkaita. Kuljetusyrittäjien työtä huonokuntoisen sillan paino- ja...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Kuljetusyrittäjä Kari Korhonen tuntee hyvin vaarallisten aineiden kuljetusten säädökset. Hän osallistuu aktiivisesti toimintaan, jonka tavoitteena on...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Vaarallisten aineiden kuljetusten lainsäädännön osalta eletään suvantovaiheessa, jossa odotetaan uudistuvaa VAK-lakia. VAK-lain kokonaisuudistus on...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Anu Häkkinen on vaarallisten aineiden kuljetusten johtava asiantuntija Liikenne- ja viestintävirasto Traficomissa. Parhaillaan hän työskentelee VAK-...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Vuonna 2012 esitellyn, neljännen sukupolven korkeaohjaamoisen Volvon FH-malliston kasvojenkohotus tapahtui tänä vuonna. Ulospäin näkyvät muutokset...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Viime vuoden alussa esitellystä, täysin uudistuneesta MAN TGX -mallistosta näkyy jo erilaisia variaatioita maamme teillä. Odotettu uutuus on...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Scanian maahantuojaorganisaatio yllätti lehdistön järjestämällä Kausalan Kymiringillä uuden V8-mallistonsa koeajotilaisuuden. Saimme tutustua...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Jo varhain, kun kukaan ei vielä tuntenut sanaa kuljetusala, kehitettiin henkilöiden ja tavaroiden kuljettamiseen tarvittavia välineitä. Kun...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
EU:n tieliikenteen liikkuvuuspaketti julkaistiin heinäkuussa 2020. Sen sisältämiä ajo- ja lepoaikoja koskevia muutoksia, kuten joustoa viikkolepoon...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Toimitusjohtaja Iiro Lehtonen avaa keskustelun liikenteen verotuksen kokonaisuudistuksesta. SKAL:ssa laaditaan parhaillaan omaa veropoliittista...
Kuljetusyrittäjä 3/2021
Tienpitäjä vastaa lähtökohtaisesti aina tien suunnittelusta, rakentamisesta ja kunnossapidosta. Kaikissa tiellä sattuneissa vahinkotilanteissa...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Laura Muhonen, 37, on tehnyt polveilevan uran kampaamoyrittäjästä vanhempiensa kuljetusyritykseen ensin jätteenkuljettajaksi, sitten hallinnon ja...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Neljänkymmenen vuoden ajan Toyota Hiace tuli tutuksi kaikilla teillämme, kaupungeista maatiloille. Viime vuosikymmenen alussa silloisen...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Pääsimme kokeilemaan miltä Italiassa valmistettu pakettiauto tuntuu pohjoisen liukkailla ja viimaisilla teillä. Suurikokoinen 16 kuution...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Suomen Yrittäjien varatoimitusjohtaja Anssi Kujala on yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka tuntee myös kuljetusyrittäjän arjen. Suvussa on työskennelty...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Mikko Voutilainen on syntynyt Vihdissä, varttunut savolaisena Rautavaaralla sekä opiskellut ja työskennellyt Jyväskylässä. Vuonna 2018 hän siirtyi...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Mercedeksen keskiraskasta pakettiautomallistoa edustava Vito-mallisarja täytti viime vuonna 25-vuotta. Sen uusimmat malliversiot ovat nyt saatavissa...
Kuljetusyrittäjä 2/2021
Moni iäkkäämpi kuljettaja muistaa Iveco Eurostarin kookasohjaamoisen kilometrinnielijän. Varsinkin sen legendaarinen, Eaton-Fullerin valmistama Twin...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: