Kuljetusyrittäjien sähköinen ykkösmedia Suomessa ja Kuljetusyrittäjä-lehden rinnakkaisjulkaisu. Painettuna lehtemme jaetaan Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n jäsenille sekä valikoiduille sidosryhmille.
Neste-Virallisesti-Yhdessä-SKAL
SKAL:n uutishuone -tiedotteet ja lausunnot
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Jäsenyhdistykset ovat esittäneet omat ehdokkaansa Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n puheenjohtajistoon ja hallitukseen 26.9.2020 alkavalle...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Marjo Väisänen on kuljetus- ja turveyrittäjä, joka on huolestunut alansa tulevaisuudesta ja yrittäjistä. Ilmastokeskustelussa sinkoilevat eri luvut...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Pienellä tavara-autolla on oma vankka käyttäjäkunta. Kun tarvitaan ajoneuvo, johon voidaan lastata muutama kuutio tavaraa ja viedä se ahtaaseen...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Hallituksen budjettiriihi käydään 14.-15.9. Elokuun alusta voimaan tullut polttoaineveron korotus oli kuljetusyrityksille kova isku, onhan takana...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Kevään etätöiden jälkeen olen arvostanut ihan uudella tavalla sitä, että istun saman pöydän ympärillä työtovereideni kanssa. Ihmiset tekevät...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Sujuvan sopimussuhteen taustalla on usein hyvin valmisteltu sopimus. Sopimus voidaan laatia räätälöiden jokainen sopimusehto nimenomaan käsillä...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Toiminnanjohtaja Kari Palojärvi on Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n toiminnanjohtaja eli se varsinainen pääpuupää, kuten laajasti tunnettu värikäs...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Ammatilliset oppilaitokset kouluttavat entistä valmiimpia ammattilaisia Pohjois-Savossa. Lisäksi alueen ammattilaisten työkykyyn ja jaksamiseen...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Metsäalan Kuljetusyrittäjät ry:n (MKY) puheenjohtaja Jarkko Vartiamäki pitää kuljetusyrittäjien tilannetta metsäalalla haastavana ja vakavana. Hän...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Euroopan parlamentti hyväksyi lopullisesti EU:n liikkuvuuspaketin 9. heinäkuuta 2020. Sitkeällä työllä SKAL kumppaneineen sai lobattua lakipakettiin...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
EU:ssa kolme vuotta valmistellun laajan lakipaketin lopputulos on erikoista herkkua, tuumii toimitusjohtaja Iiro Lehtonen. Hyvä lopputulos on...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Viime helmikuussa esitelty, uusi MAN TGX -mallisto on rantautunut maahamme. Ensimmäiset maistiaiset valtateillämme tehtiin uusiin mittoihimme...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Ivecon uusi, pitkille kaukomatkoille tarkoitettu S-Way -mallisto esiteltiin viime vuoden lopulla. Eurooppaa ravistellut pandemia siirsi auton...
Kuljetusyrittäjä 5/2020
Viime vuonna voimaan tulleet uudet pituusmitat mahdollistavat tänä päivänä pidemmät ohjaamot ajoneuvoyhdistelmiin. Esimerkiksi merikontin vetoon...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Tukka takana, tie edessä. Jäsenten vinkeillä Kuljetusyrittäjä-lehti löysi nuoria ammattilaisia jakamaan ajatuksiaan alavalinnastaan. Kaikilla matka...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Ennätysmäärä haki opiskelemaan kevään yhteishaussa ja suurin osa jäi paikkaa vaille. Kuljetuspuolelle hakeneilla oli helpompaa, sillä logistiikka ei...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Autoliikenteen Työnantajaliitto ALT ry:ssä asiantuntijana työskentelevä Markus Alopaeus viihtyy työyhteisössään. Työn rikkautta lisää kuljetusalan...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Tavaratilan suuri lastauskapasiteetti ei aina ole ratkaisevin tekijä, kun asiakkaalle tulee yllättävä, välitön varaosan tarve. Paras tapa kuljettaa...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Tulkinnat maamme autoverokäytännöissä mahdollistavat verottomien retkeilyautojen myynnin. Lyhyisiin retkeily- tai työmatkoihin käytettävä ajoneuvo...
Kuljetusyrittäjä 4/2020
Aikoinaan reppumiehet liikkuivat työmaiden mukaan ja asustivat viikot tilapäismajoituksissa erilaisilla kämpissä. Nykyään liikutaan työmaiden ja...

Yhteistyössä jäsentemme hyväksi: